Wat is velvet?

ik heb een recept gevonden voor witte chocolade mousse, daar stond bij de ingeredienten : 150 gram witte Velvet chocolade.
Wat is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Amadea
11 jaar geleden
Volgens Google vertaal je dat met fluweel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga je een Red Velvet Cake maken ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ik ga geen Red Velvet cake maken

Antwoorden (2)

White velvet chocolate. Is een soort van merk van chocolade. Is niet in nl te koop waarschijnlijk.
Wat je als altenatief kan doen is witte chocolade met een ( ik denk) half pakje vanille vla ( het soort wat je zelf moet maken) dan krijg je een mooie zijde achtige mousse substansie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het niet witte smeltchocolade? allemaal zoon kleine chocolade druppels? zegma?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij dat je bij die smeltdruppels, iets van room of mascapone doet.. Dan doe je ook de vanille vla poeder erbij.
Velvet witte chocolade is een nieuw soort witte chocolade, die zoals de maker ervan,
Callebaut in België, een 'fluweelzachte' melksmaak heeft , vandaar de naam 'velvet
omdat dit de Engelse benaming voor 'fluweel'is.
Hij wordt in pastillevorm verkocht en aangeboden, omdat hij speciaal voor de patisserie werd ontwikkeld. Het is namelijk heel fijne chocolade om goed te smelten en wat vooral belangrijk is; ' hij is minder zoet', meer melksmaak en intenser dan 'gewone, meestel erg zoete , witte chocolade. Perfect om mee te bakken dus.
Elke witte chocolade van Callebaut wordt bereid met 100% cacaoboter, premium melkpoeders, fijne suikers en echte Bourbon vanille. De 'velvet' is de nieuwste aanwinst en heeft een intense verse melksmaak en is als enigste uit het sortiment niet te zoet. Hier is een site waar je online kunt kopen;

http://www.nevejan.eu/nl/callebaut-chocolade-pastilles-velvet-wit-2-5kg-callets-chw-r2241nv.html

http://www.chocolatehorizon.com/product/witte-chocolade-callebaut-velvet-1kg

Als je kijkt of hij ook in Nederland te koop is, is dat online via deze site óók te doen, ik vind de prijzen voor de velvet echter ook hier erg hoog, dus hij is gewoon een erg goede chocolade om mee te werken.
http://www.shopwiki.nl/l/witte-chocolade-pure

Een speciale chocolade winkel zal ze vast in het assortiment hebben of anders willen bestellen voor je.
Een warme (banket)bakker die ook patisserie maakt, zal het merk en de velvet dan ook zeker wel kennen en er mee werken. Vaak kopen ze die in het groot en soms zijn ze bereid je een deeltje hiervan te verkopen. Mijn bakker in elk geval wel bij dingen als verse gist enz. Vragen kan altijd. Misschien zijn ze ook in speciaalzaken, delicatessen enz. ook al hier te koop. Waar ik woon heb ik ze nog niet in de schappen zien liggen. Zelf maken is geen optie, de specifieke minder zoete smaak krijg je niet zo makkelijk voor elkaar. Je kunt hem hooguit iets romiger maken door er slagroom bij te doen.
amc