Hebben de Aldi en de Lidl geen saus voor tagliatelle?

Ik koop meestal mijn tagliatellesaus bij de wat duurdere winkels, die van de Honig namelijk. Dat is roomsaus speciaal voor tagliatelle. Nu liggen er bij de Aldi en Lidl ook pasta's, bij de Lidl zelfs pakketjes met tagliatelle, maar het lijkt erop dat er geen saus te bespeuren is in de winkels. Nu ga ik morgen bijvoorbeeld alleen naar de Aldi en de Lidl en ik kan me bijna niet voorstellen dat ik in beide winkels geen saus kan vinden voor de tagliatelle. Weet iemand hoe dit zit? Voor mij morgen geen tagliatelle met bijpassende saus? Waarom dan wel tagliatelle in de verkoop?

Toegevoegd na 1 uur:
En wat is vergelijkbaar met de tagliatelle-roomsaus? Uit een pakje.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik heb een pakje roomsaus bij de Aldi gevonden! Volgens mij is het nieuw. Het is champignonsaus voor over de pasta, lijkt op die van de Honig qua foto voorop (structuur van de saus en zo). Vanavond proeven, ben benieuwd!

En ik weet dat het ongezond is en rode saus gezonder, maar dit is voor mij als een pizza of patat. Kortom als ik tagliatelle eet is het ook niet het doel dat het gezond is. Als ik andere pasta eet bereid ik die wel met rode saus en dan eet ik ook vaak volkoren pasta.

Dank jullie voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker zo'n zelfgemaakte witte saus
Ritsuka
11 jaar geleden
Zelf maken is ook lekker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt maar de saus hierboven is een rode saus terwijl de vraagsteller een witte saus wil.
Bovendien is het niet alleen lekkerder maar ook gezonder om een saus zelf te maken. Hoeveel van de stoffen die in zo'n pakje zitten ken je niet of kun je niet eens uitspreken? dat lan nooit goed voor je zijn.

Het beste antwoord

Er is niet zoiets als ' tagliatelle-saus' . Wel is het zo dat over tagliatelle meestal en witte saus gaat, die sommige sausboeren inderdaad voor je in pakjes doen.
Carbonara en roomsaus (ook voor over vele andere soorten pasta trouwens, net als bolognese) zijn twee van de bekendste.

Die hebben de bij de Aldi en de Lidl - supermarkten met vooral een basis-assortiment en een grote afdeling non-food - niet op het schap staan.

Je kunt een dergelijke saus echter eer eenvoudig zelf maken door na het aanbraden van je vlees of kip en/of groente gewoon een pakje slagroom (en die hebben ze wel) mee te verwarmen, eventuee op smaak gebracht met spekjes of ham en wat geraspte kaas die je in de slagroom laat smelten (carbonara) of met een schepje pesto naar keus (en ook die hebben ze bij Aldi en Lidl).

Ook bij deze supermarkten is eigenlijk alles te koop wat je nodig kunt hebben ; je moet het alleen vaak wat meer elf in elkaar knutselen. Een stuk goedkoper ook nog trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is zo omdat "tagliatellesaus" niet bestaat, het is een marketingtruc. Je hebt saus met gehakt, roomsauzen en ga zo maar door. Je kan dus niet specifiek zeggen dat iets tagliatellesaus is. Pak een saus die je lekker vindt en gooi die door de tagliatelle, het is heel goed mogelijk dat die nog lekkerder zijn ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, oké! Ik eet mijn pasta's meestal met rode saus en de tagliatelle altijd met deze witte. In de rode bij Aldi en Lidl zit ook vaak vlees en ik ben vegetariër. Weet jij welke roomsauzen vergelijkbaar zijn met die van bijv. Honig? Ik zie weleens roomsaus maar die is dan voor over de bloemkool en zo.
Aldi heeft wel degelijk roomsaus voor over de pasta! Ik heb hem hier in mijn kast staan en hij is lekkerder dan die van de Knorr of Honig :) Zitten 4 van zo'n zakjes in een pakje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een pakje roomsaus van de Aldi gevonden! Het champignonsaus voor over de pasta, lijkt op die van de Honig. Vanavond nog proeven, ben benieuwd!