Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dat mijn stoofpotje aanbrandt?

Het vlees moet 2 uur stoven. De pan staan op het laagste pitje dat ik heb. Ik gebruik een goede pan met anti-aanbaklaag. Ik roer regelmatig. Wat kan ik meer doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
17.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb gisteren sucadelapjes gebraden, en ik had geen sudderplaatje, ik heb ze in de pan eerst aangebraden aan beide kanten toen uienringen erbij gedaan en toen water erbij dat ze onder stonden, het heeft 5 uur zachtjes gesudderd zonder sudderplaatje met het deksel helemaal op de pan (dus niet schuin op de pan) en het viel zo van mijn vork, ik dacht dat mijn pit te hard ging, maar dat was dus niet zo.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een vlamverdeler gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,ik dacht dat ik die had. maar blijkbaar is het iets anders.
Het is een vierkant ijzertje dat precies op de 'pootjes' van het gasstel past, maar het is open van binnen, dus kan nooit hetzelfde werken als de vlammenverdeler die hier wordt aangeraden. Ik ga hem proberen. dank allemaal voor het antwoord.

Andere antwoorden (6)

Regelmatig het water aanvullen met kokend water uit de waterkoker bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar had je vroeger sudderplaatjes voor en die kun je nog steeds kopen (bron en afbeelding), of een speciaal heel klein vuurtje op je gasstel maar met de deksel er goed op en voldoende vocht moet het goed gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een vlamverdeler er onder kunnen doen. Maar ik weet niet of je die hebt natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je pan ook in de oven zetten. Als je die op ongeveer 100 graden zet, zal je vlees niet aanbranden, en wel heerlijk gaar worden.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
als er genoeg vocht bij is en de pan staat op een laag pitje en eventueel op een sudder plaatje kan je dat zonder aanbranden laten staan tot het vlees gaar is,af en toe even doorroeren,
runderlapjes hachee vlees en sucadelapjes en riblappen hebben toch gauw 3 uur nodig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je zegt er niet bij dat je een deksel gebruikt .
Met een goed afsluitbaar deksel heb je normaal voor 2 uur geen probleem.
Ik laat het soms wel 6 uur pruttelen en moet er niets bij doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding