Wat wordt er bedoeld met "getailleerd" vlees?

Toegevoegd na 4 dagen:
heb me laten vertellen dat het orgaanvlees ed. is. klopt dat?

11 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (4)

Volgens mij bestaat dat niet. Wel bestaat 'gelardeerd vlees' en dat betekent dat het vlees gevuld is met stukjes spek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou kunnen slaan op een sterk ingeregen persoon, door middel van een korset o.i.d.
Google kent iig de uitdrukking niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat geval klopt de rubriek niet ;)
Ik ken de uitdrukking eigenlijk niet maar ik dacht aan vlees waar het vet al vanaf is gehaald of iets van mager vlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij kennen de uitdrukking in Nederland in elk geval niet, maar ik vermoed het het getrancheerd vlees is. In het Frans heet het snijden van vlees in tranches namelijk;
"Détailler (en tranches) Wij noemen het trancheren.

Trancheren is het snijden van zowel rauwe als gegaarde produkten in gelijke vormen, delen en gewichtseenheden.
oridukten die getrancheerd kunnen worden zijn; gefileerd/ontbeend vlees, wild of gevogelte.
De getrsncheerde delen worden dan tranches (plakken) genoemd. Vaak wordt schuin afgesneden om het stuk groter te laten lijken, het zijn ook geen echte plakken dus, maar stukken van gelijke grootte.

Getailleerd vlees kan dus zo maar een uitdrukking bij de Belgen zijn. Die vertalen het Frans vaak in het Nederlands (Vlaams).

Toegevoegd na 2 minuten:
corr; oridukten=produkten en getrsncheerde= getrancheerde.
amc
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Als degene die een min geeft, nou eens zou aangeven wat hier fout aan zou zijn, dan kwamen we nog eens ergens. Als het fout is, zou het prettig zijn om het juiste antwoord te geven toch? Als de 'minnaar' dit weet, zeg het dan!!!!Geef het juiste antwoord of geef aan wat niet klopt. Ik leer er graag van...en met mij zijn er meerderen!
Als je zomar voor de lol overal aan het minnen slaat, dan heb je hier eigenlijk niets te zoeken, dus doe lekker mee en geef aan wat fout is. Dáár hebben we iets aan!(^0^).