Wat voor lunchgerecht kan ik maken met de volgende ingredienten?

Morgen komt een vriendin lunchen en ik wil iets lekkers maken, maar ben een beetje inspiratieloos.

Ik heb het volgende in huis:
-gamba's
-gehakt
-kipfilet
-spekjes
-pasta
-rijst
-aardappels
-linzen
-uien
-knoflook
-trostomaatjes
-sla
-komkommer
-alle kruiden
-wijn

Ik hoef natuurlijk niet alle ingrediënten te gebruiken ;)

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en ik heb natuurlijk ook ciabatta en stokbrood.

Toegevoegd na 22 minuten:
En kaas, brie en eieren. Eigenlijk alles wel, dus kom maar op met de recepten!!

Toegevoegd na 20 uur:
Mag ik iedereen bedanken voor de heerlijke recepten.
Het is Roadrunners recept geworden, maar ik ga de anderen zeker allemaal een keer maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nu alvast aardappels koken! Morgen de afgekoelde aardappels in blokjes snijden en bakken met wat zout. De sla en kom kommer mengen en een gekookt ei er doorheen roeren met wat knoflook en brie Je pakt een bord, vult het met de gemaakte salade, vervolgens leg je daar de gebakken aardappel blokjes op, en daar overheen leg je wat uien ringen en uitgebakken spekjes en daaroverheen leg je een gebakken ei met een heel dooier! Wat tros tomaatjes op de rand van het bord! Et bon appetit Toegevoegd na 1 minuut: En eventueel stokbrood met kruidenboter of knoflook boter erbij

Kip in dunne reepjes snijden, en de spek eromheen wikkelen, klein gesneden knoflook erbij tijdens het bakken. Deze zijn al lekker als beleg voor op de ciabatta. Tomaatje en sla erbij. Of een koude pasta salade ervan maken. Pasta koken, afgieten en aflaten koelen. Sla tomaat en de kipreepjes, brie;) Eet smakelijk en groetjes aan je vriendin

Ingrediënten voor 4 personen 4 reuzen gamba s; peper, zout en cayennepeper; gemengde sla; 4 kerstomaatjes. Voor de marinade: olijfolie; fijngehakte peterseliestengels; 4 uitgeknepen tenen knoflook; 1 blaadje laurier; blaadjes van een takje tijm; 1 gesnipperde kleine ui. Voor de vinaigrette: gebruik als basishoeveelheden: 1/3 aceto balsamico + 2/3 olijfolie; 1 gehakt sjalotje. Hulpmiddelen Een schaal met deksel waarin de gamba s naast elkaar kunnen liggen. Voorbereiding De gamba s ontdoen van pantser - op de kop, sprieten en het staartstukje na - en het darmkanaal verwijderen. Bereidingswijze Vermeng alle ingredienten voor de marinade en leg er de gamba s in. Dek af, zet koel weg en laat marineren gedurende een 4 tal uur. Draai de gamba s zeer regelmatig om. Bak de gamba s - zonder toevoeging van extra vetstof - kort en krokant. Kruiden met peper, zout en cayennepeper. De vinaigrette kan op voorhand worden klaargemaakt. Hiervoor alle ingredienten vermengen en in een steelpannetje verwarmen - niet laten koken, maar lauw laten worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100