Wat voor lunchgerecht kan ik maken met de volgende ingredienten?

Morgen komt een vriendin lunchen en ik wil iets lekkers maken, maar ben een beetje inspiratieloos.

Ik heb het volgende in huis:
-gamba's
-gehakt
-kipfilet
-spekjes
-pasta
-rijst
-aardappels
-linzen
-uien
-knoflook
-trostomaatjes
-sla
-komkommer
-alle kruiden
-wijn

Ik hoef natuurlijk niet alle ingrediënten te gebruiken ;)

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en ik heb natuurlijk ook ciabatta en stokbrood.

Toegevoegd na 22 minuten:
En kaas, brie en eieren. Eigenlijk alles wel, dus kom maar op met de recepten!!

Toegevoegd na 20 uur:
Mag ik iedereen bedanken voor de heerlijke recepten.
Het is Roadrunners recept geworden, maar ik ga de anderen zeker allemaal een keer maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Oooooh, mogelijkheden te over.

Met bv de sla, tomaatjes, komkommer, uienringen en spekjes heb je al een heerlijke salade. En dan lekker de ciabatta erbij.

Een lichte pasta, de pasta koken en wat olijfolie erdoor roeren en een prutje maken van heel fijn gesneden kipfilet gebakken in knoflook, bieslook en wijn.

Als de trostomaatjes een beetje een redelijk formaat hebben kan je ze uithollen. Opvullen met een mengsel van gehakt, knoflook, peper, zout en wat italiaanse kruiden. Dit uiteraard eerst bakken, dan in de tomaatjes doen en die nog even in de oven. Mocht je toevallig ook nog kaas hebben dan kan je dat er geraspt over doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

wat mij heel lekker lijkt is pasta met ui, knof, tomaatjes en gamba's.
erbij een fris bakje sla met komkommer mmmmmmm!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker.+1
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zou het simpel houden.
ui en knof zachtjes laten garen in de olijfolie.
dan tomaatjes erbij, en op het laatst de gamba's.
flink perselie er over, en naar wens geraspte kaas, en klaar!
Rieneke1
13 jaar geleden
perselie?
peterselie :)
pastasalade met gamba's of gegrilde kip
hartige taart
en daar een komkommersalade bij
als je nog een paar eieren hebt kun je ook een spaanse tortilla maken
Google zelf even op de recepten
smakelijk
anneliez
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Nee eigenlijk niet, ik probeer meestal maar wat. of ik gebruik een keer een recept, dat ik vervolgens niet meer kan vinden, en moet dan op mn geheugen/fantasie verder. Wordt vaak verrassend
Nu alvast aardappels koken!

Morgen de afgekoelde aardappels in blokjes snijden en bakken met wat zout.
De sla en kom kommer mengen en een gekookt ei er doorheen roeren met wat knoflook en brie

Je pakt een bord, vult het met de gemaakte salade, vervolgens leg je daar de gebakken aardappel blokjes op, en daar overheen leg je wat uien ringen en uitgebakken spekjes en daaroverheen leg je een gebakken ei met een heel dooier!
Wat tros tomaatjes op de rand van het bord!

Et bon appetit

Toegevoegd na 1 minuut:
En eventueel stokbrood met kruidenboter of knoflook boter erbij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koude rijstsalade is ook heerlijk, gevuld met de kleine tomaatjes, ui, spekjes, blokjes kipfilet en daarbij een komkommersalade met stokbrood/ciabatta. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kip in dunne reepjes snijden, en de spek eromheen wikkelen, klein gesneden knoflook erbij tijdens het bakken.

Deze zijn al lekker als beleg voor op de ciabatta. Tomaatje en sla erbij.

Of een koude pasta salade ervan maken. Pasta koken, afgieten en aflaten koelen. Sla tomaat en de kipreepjes, brie;)

Eet smakelijk en groetjes aan je vriendin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingrediënten voor 4 personen

4 reuzen gamba s;
peper, zout en cayennepeper;
gemengde sla;
4 kerstomaatjes. Voor de marinade:
olijfolie;
fijngehakte peterseliestengels;
4 uitgeknepen tenen knoflook;
1 blaadje laurier;
blaadjes van een takje tijm;
1 gesnipperde kleine ui. Voor de vinaigrette:
gebruik als basishoeveelheden: 1/3 aceto balsamico + 2/3 olijfolie; 1 gehakt sjalotje.
Hulpmiddelen

Een schaal met deksel waarin de gamba s naast elkaar kunnen liggen.
Voorbereiding

De gamba s ontdoen van pantser - op de kop, sprieten en het staartstukje na - en het darmkanaal verwijderen.
Bereidingswijze

Vermeng alle ingredienten voor de marinade en leg er de gamba s in.
Dek af, zet koel weg en laat marineren gedurende een 4 tal uur.
Draai de gamba s zeer regelmatig om.
Bak de gamba s - zonder toevoeging van extra vetstof - kort en krokant.
Kruiden met peper, zout en cayennepeper.
De vinaigrette kan op voorhand worden klaargemaakt.
Hiervoor alle ingredienten vermengen en in een steelpannetje verwarmen - niet laten koken, maar lauw laten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm gamba's!
Ik heb eens een aardappel-gamba's salade gemaakt, met enkel wat blokjes (in wijn) gestoomde aardappel en de gamba's, met een dressing van wat mosterd, gesnipperde ui en wat knoflook. Lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pel de gamba`s en bak ze in olijfolie met een beetje verse
gehakte knoflook en als je hebt een stukje vers geraspte gember. Maak een bordje op met sla, tomaatjes, komkommer en peterselie. Sprenkel er wat vinaigrette over en serveer hierbij een limoen mayonaise die je maakt van; 2 el. mayonaise losroeren met 1 el. kwark en 1 el. limoensap. Een schepje hiervan naast de gamba`s op het bordje en de mayo bestrooien met verse dille.
Maak van de pasta een Carbonara voor erbij.
Bak hiervoor zachtjes een of ½ gehakt knoflookteentje in olijfolie en bak hierin de spekjes zacht mee.
Klop 2 eieren los en voeg veel versgemalen zwarte peper toe. Doe hierbij een bekertje slankroom of melk en zoveel geraspte kaas tot het een dikke saus wordt. De intussen gekookte en uitgelekte pasta nu bij de spekjes doen en de eiersaus erbij doen. Alles omhusselen tot de eieren gestold zijn. Lekker met stokbrood of ciabatta met wat olijfolie besmeerd en even in de oven gebakken.
amc