Er zijn vis/vlees/gevogelte fonds te koop bij vrijwel elke supermarkt. Een soort sterk geconcentreerde bouillon. Heel smakelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet dus naar vleesextract zoeken.
Er zijn Chinees/Vietnamese winkels die het verkopen, en horeca-speciaalzaken, maar het is vrij algemeen verkrijgbaar in België en Groot-Brittannië, ook via internet.
Het ‘echte’ Liebig Vleesextract wordt onder die naam verkocht en kost in België zo’n €7,- per 100 g.

Visextract zou je misschien kunnen kopen in een Thaise toko. Trassi bevat ook visextract maar dat is maar hoogstens 20% en veel zout. Oestersaus indampen geeft ook enig resultaat.