Hoelang kan je truffels, van bv de bakker, bewaren

Ik heb truffels gekocht bij de bakker, hoe lang kan ik die bewaren als ik ze in de koelkast doe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
13.3K

Het beste antwoord

Deze truffels zijn 8 dagen houdbaar buiten de koelkast, dus gewoon in de kast in de huiskamer bewaren.

Toegevoegd na 34 seconden:
http://www.chocobreak.com/index.php/recepten/72-recepten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Echte slagroomtruffels een week ongeveer, maar meestal halen ze dat bij mij niet, Dus heb het nooit uitgetest
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
slagroomtruffels 8 dagen? hm, daar heb ik sterk mijn twijfels over, als deze op een artisanale manier bereidt zijn geef ik ze maximaal 2 dagen uit de koeling en een dag of 5 in de koeling vooraleer ze beginnen te verzuren.
Beide soorten truffels mogen niet in de koelkast bewaard worden, zowel bij de chocolade als de paddenstoel treed smaakverlies op.

Beide dienen op een donkere koele plek bewaart te worden (paddenstoel liefst in een kelder) waar de temperatuur niet lager komt dan 10gr. Celsius.