Hoe moet ik een tortilla (wrap) maken?

Ik doel op de Mexicaanse "pannekoekjes".
Hoe worden de tortilla's bereid?
Als ik naar recepten Google, vind ik enkel recepten voor de vulling...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja...

Het beste antwoord

Zelf maken of kopen.

Wraps of bloemtortilla's kan je kant en klaar kopen of zelf maken:

voor 6 tortilla's

500 g bloem

1 tl zout

3 dl water

boter of olie

Meng de gezeefde bloem en het zout en vul het aan met water tot je er een kleverig deeg van kan kneden. Blijf het kneden op een met bloem bestoven ondergrond tot het niet meer plakt. Verdeel het in zes delen. Rol het zo dun mogelijk uit. Druk eventueel met een omgekeerd bord de ronde vorm erin. Bak ze kort in een met een beetje olie of boter ingevette pan.

Bewaren

Je kunt ze een paar dagen in de koelkast bewaren. Als je er een bakpapiertje tussen legt kun je ze in de diepvries 6 maanden bewaren.

Opwarmen

Voor het opwaren leg je ze een paar minuten in een oven op 200 graden of even in de magnetron

Vouwen

Bedek de wrap of tortilla met de vulling. Laat aan de rand een paar centimeters vrij. Vouw twee uiteinden dubbel en rol de wrap dan stevig op. Leg ze op een bord of schaal met de naad naar beneden.

Je vindt op onderstaande link verschillend recepten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kip-groentenwrap met honing-mosterd

Wraps met rundvleesreepjes en pittige ananassalsa

Zalm wraps

Thaise kip-kokos wraps

Toegevoegd na 2 minuten:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/wraps.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

deeg maken en in de koekenpan bakken

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/broodgerechten/tortilla-wraps-zelf-maken-16000.html

Toegevoegd na 18 seconden:
link is dus recept voor het deeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, dank je!
200 gram maisbloem
200 gram gewone bloem
2 eieren
500ml melk zout en versgemalen peper
olie om in te bakken

Zeef het maisbloem en de gewone bloem in een kom, roer er geleidelijk eieren en melk doorheen, zodat een glad beslag ontstaat. Doe er zout en evt. peper bij.
Bak van dit beslag ca. 8 dunne pannekoekjes in de olie.

Ik weet niet of de supermarkt maisbloem heeft, de surinaamse tot in ieder geval wel.

En dan vullen maar.

Toegevoegd na 49 seconden:
surinaamse toko