Heeft iemand voor mij een recepten waar refried beans in gebruikt worden?

stond een blikje in het afprijzings schap dus heb het meegenomen maar weet eigenlijk helemaal niet wat ik er mee moet doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Antwoorden (2)

Refried Beans wil niks anders zeggen dat het gepureerde bruine bonen zijn:

http://wat-eten-wij.plazilla.com/mexicaanse-recepten-gepureerde-bonen

Je kan dat met evt wat kruiden zo ook al snekken:

http://www.smulweb.nl/recepten/1373050/Refried-beans

Maar je kan het ook op "molettes"doen:

http://www.mexicovandaag.nl/2010/02/lifestyle-mexicaanse-recepten-molletes.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoeven geen bruine bonen te zijn hoor, het kunnen alle soorten binnenbonen zijn (witte bonen, zwarte bonen, spaanse reuzebonen, zwartoogbonen, kidneybonen, etc.).
Fruit 1 gesnipperd uitje op zacht vuur, tot hij goudgeel en zacht is. Hoe langer het duurt, hoe zoeter het uitje wordt, dus neem de tijd.
Voeg er uitgeperste knoflook en een fijngehakt pepertje aan toe en fruit even mee.
Daarna doe je er de uitgelekte bonen bij en bak ze kort mee. Peper en zout naar smaak erbij doen.
Zet er nu de staafmixer in en maak er een soort pasta van.
Apart zetten.

Maak nu een salsa van 2 rijpe tomaten die je raspt op de grove rasp, want dan ben je de velletjes kwijt, rasp er 1 uitje bij en kruid met knoflook, peper,komijn, koriander en 1 lepeltje olie. Zet apart.

Verhit wat olie in een koekenpan, doe er kipreepjes, paprikareepjes, knoflook, wat fijngehakte rode peper en tacokruiden in en bak alles zo'n 2 min.
Doe er dan de helft van de salsa bij en bak nog enkele minuten. Zet het vuur uit.

Vet een ovenschaal in en zet de grill van de oven aan.
Neem nu een tortilla en leg hem voor je neer. Besmeer hem met de bonenpasta, doe er de kip/ paprika op en dan nog wat repen ijsbergsla. Rol ze strak op en leg ze met de naad naar beneden in de ovenschaal.
Vul de andere wraps net zo en leg ze naast elkaar in de schaal. Verdeel er de resterende salsa over en strooi er geraspte kaas over.
Zet de schaal nu kort onder de hete grill, zodat de kaars een korstje vormt, maar de sla nog knapperig blijft.

Je kunt hem natuurlijk ook later opwarmen in een hete oven. Het knapperige v.d. sla verdwijnt dan wel maar het blijft lekker!!

Je kunt ze serveren met zure room, gekruide rijst, guacemole en tortillachips voor een compleet maal.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, voor de refried beans hoef je ze dus niet met de mixer te bewerken, dit is al gebeurd natuurlijk. (^-^)
Ik weet niet of ze al gekruid zijn , anders kan je dat alsnog doen zoals eerder beschreven.
amc