Wat ik kan vinden op het internet komen de aardappels bij Noviafarm vandaan en die kweekt "Diva" aardappels.
De smaak van de patat van Bram Ladage komt volgens mij ook omdat hun in een ander soort vet bakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bram Ladage bakt al sinds 1967 ouderwets lekkere patat van piepers die eergisteren nog in de grond zaten. Het van origine Rotterdamse familiebedrijf gaat er prat op gezond te frituren en alleen gebruik te maken van net geoogste aardappels. De meeste patatliefhebbers hebben geen idee welke weg de aardappel heeft afgelegd voordat deze goudgeel gebakken in een puntzak belandt. Daarom organiseerde Bram Ladage afgelopen september een aardappeloogstdag op een echte aardappelboerderij in Numansdorp.

Bintje, Agira en Victoria. Dat zijn de drie soorten die Bram gebruikt. Al zijn ze onherkenbaar als ze eenmaal tot friet gesneden en gefrituurd zijn.
Amadea