hi in welk nummer van het blad Delicious stond nu ook al weer dat heerlijke knollenstamppotje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

dit vondt ik op de ah site. onderaan bij het recept staat bij bron vermelding: delicious

Knollen-mix stamppot met gehaktballetjes

Anders, Hoofdgerecht, 4 personen, Bereidingstijd 35 minuten, Hollands

Laatst aangepast: 21 jan. 2010, 17:07 | 1 keer bewaard

Zet op Mijn lijst

Voeg toe aan favoriete AH recepten
Recept printen
E-mail dit recept
.

Ingrediënten
750 gram aardappelen, in gelijke grove stukken
400 gram knolselderij
2 winterwortelen
1 grote ui
1 venkelknol
500 ml vleesbouillon
50 gram boter
400 gram half-om-half gehakt
2 el kruidenmix voor gehakt
1 ei
.

Bereiden

Zet de aardappelen, knolselderij, wortels, ui en venkel met de bouillon en 10 gr boter op en breng aan de kook.

Draai het vuur laag en kook met de deksel op de pan n 25-30 min gaar.

Meng het gehakt met de kruidenmix en het ei en draai er kleine balletjes van.

Verwarm de rest van de boter in een kleine braadpan en bak de balletjes rondom bruin. Leg de deksel schuin op de ban en laat op laag vuur 10-15 min zachtjes bakken, keer nu en dan.

Giet het aardappelmengsel af en vang het vocht op. Stamp de knollenmix grof, voeg evt. wat vocht toe. Breng op smaak met peper en zout.

Voeg 100 ml kookvocht toe aan het gehaktvet en roer op een wat hoger vuur om.
.

Bronvermelding

delicious

Toegevoegd na 36 minuten:
of deze:

bron vermelding : deliciousmagazine.nl

Stamppotwinterporselein

Recept voor 4 personen

ingrediënten

800 g bloemige aardappels, geschild

700 g knolselderij, geschild in stukken van 3 x 3 cm

2 rookworsten (450 g)

3/4 - 1 dl melk

50 g ongezouten boter

200 g winterpostelein, gewassen en gedroogd

Kook de aardappels in een ruime pan met gezouten water gaar. Voeg na 10 minuten kooktijd de knolselderij toe. Kook nog 10-15 minuten. Giet af en laat uitstomen. Breng intussen een pan water aan de kook. Laat de rookworsten 10 minuten wellen. Laat het water niet koken, want dan barsten de worsten open. Breng de melk met de boter in een steelpan aan de kook. Prak de aardappels en
knolselderij met een vork of stamper en voeg de kokende melk toe. Doe de postelein erbij, roer en laat alles 5 minuten met het deksel op de pan staan zodat de postelein wat zachter wordt. Roer alles nog een keer goed door en breng op smaak met peper en zout. Serveer met de rookworst.

bereidingstijd: 40 min

bron: deliciousmagazine.nl

http://blogger.xs4all.nl/tstrik/articles/643300.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is niet te vinden onder stamppotten. Neem dit recept maar.

2 kg. aardappelen, 1 koolraap of 1 kg. knollen, 100 gr. 150 gram mager rookspek, eetl. boter, iets zout, peper, beetje nootmuskaat, 1 dl. hete melk.

Voorbereiding;
De aardappelen schillen en wassen. De koolraap of knollen schillen, wassen en in stukjes snijden. Spek fijnsnijden boter heet laten worden en het spek zachtjes uitbakken.

Bereidingswijze;
De groente opzetten met weinig water en wat zout en korte tijd (ongeveer 10 min.) voorkoken. Dan de aardappelen onder in de pan leggen, de koolraap er bovenop scheppen en alles samen laten gaarkoken. Als alles gaar is, deze even dooreenstampen, het uitgebakken spek met het vet er doorheen roeren en zo nodig de stamppot op smaak afmaken met wat zout, peper ,nootmuskaat en hete melk.