Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke volgorde kan ik dit het beste koken?

Ik ga vandaag voor het eerst koken voor mijn studentenhuis(4 personen). Ik heb hiervoor aardappelen, broccoli en van die á la minuit lapjes gekocht. Hoe lang moeten de aardappelen en broccoli ongeveer koken? En kan ik het beste eerst het water laten koken en dan de aardappelen/broccoli erin doen of ze eerst in koud water doen en het dan opwarmen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De aardappels moeten het langst koken, twintig minuten ongeveer. De broccoli is na tien minuten tot een kwartier gaar. De vleeslapjes kunnen als laatste worden bereid.

Aardappels moeten onder water staan, dus het scheelt als je die in al kokend water doet. De broccoli heeft maar weinig water nodig, daar kan je het beste koud water bij doen (en eventueel een beetje olie, tegen aanbranden).
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aardappels moeten helemaal niet onder water staan, hoe meer water je gebruikt hoe meer vitaminen je verliest. Je moet aardappels wel wat doorroeren onder het koken, zodat ook de bovenste aardappels onder water komen en een deksel op de pan. http://www.mijnreceptenboek.nl/specials/de-aardappel.html
Amadea
11 jaar geleden
De aardappels die boven het water uitsteken worden niet goed gaar. Ik heb daar geen receptenboek voor nodig, maar weet dat uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat toch bij dat je het wel zo nu en dan moet doorroeren? Als je de deksel op de pan houdt stoom je ze ook gaar en nogmaals: beter voor de vitaminen.

Andere antwoorden (1)

Aardappelen eerst opzetten, hebben 20 min. kooktijd nodig. Broccoli opzetten ook tussen de 18 en 20 min. Ligt eraan of je van een stevige bite houd of niet. Net onder water in de pan en ik doe dat altijd met heet water omdat het sneller kookt. even kijken hoeveel minuten die lapjes nodig hebben en die dan vlak voor de gaartijd van de aardappelen opzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding