Ik ben op zoek naar het recept van pompoensoep gemaakt door Nel, dit stond jaren geleden in de delicious. wie heeft dat nog ?

ik ben dit recept kwijt geraakt en ben op zoek naar iemand die het nog heeft en het met mij wil delen.

Toegevoegd na 5 uur:
Dit recept komt nog uit de tip culinair (voorganger van delicious) Er werd naast pompeon ook bleekselderij in gebruikt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Dit recept komt ook uit Delicious, wellicht is dit het recept waar je naar op zoek bent.

Recept oosterse pompoensoep 4 personen

1 kleine oranje pompoen, van zaad ontdaan en in grove stukken gehakt
1 liter kippenbouillon
2 winterwortels, geschild en grof gehakt
1 ui, grof gehakt
1 teentje knoflook
1 klein rood pepertje
1 klein pakje romige kokosmelk
1 stengel citroengras
klein scheutje olie
evt. fijngehakte koriander of peterselie

Verhit in een grote soeppan de olie en voeg de ui, knoflook toe en laat heel even zacht worden. Voeg dan de winterwortel en de stukken pompoen toe en bak het geheel heel kort mee. Voeg de warme kippenbouillon, het pepertje en het citroengras toe. Laat de soep ongeveer 40 minuten zachtjes koken tot de pompoen gaar is. Verwijder het pepertje en het citroengras. Voeg de kokosmelk toe en pureer de soep met de staafmixer of in de keukenmachine. Serveer de soep met fijngehakte koriander of peterselie.

Toegevoegd na 49 seconden:
http://www.deliciousmagazine.nl/2008/10/03/tips-voor-pompoenen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

deze pompoen soep komt uit delicious,weet niet of je deze bedoel
50 ml olijfolie
750 pompoen, zaad verwijderd
2 el kerriepoeder
1½ liter groentebouillon, van 2½ tablet
1 blikje reuzenbonen, uitgelekt (netto 220 g)
1 bakje Griekse of Bulgaarse yoghurt
geroosterd brood of zakje geroosterde broodjes met olijfolie (Pan con ajo of Pan tostado)

Bak in een ruime pan de prei en knoflook zachtjes 5 minuten in de olie. Snijd de pompoen met schil in stukken, voeg toe en
bak nog 3 minuten mee. Voeg het kerriepoeder toe, bak 1 minuut mee en schenk de bouillon erbij. Laat de soep 15-20 minuten zachtjes koken.

Pureer de soep en breng op smaak met zout en peper. Voeg de uitgelekte bonen toe, warm nog 3 minuten door. Serveer de soep in kommen en garneer met een dot yoghurt.
Geef de broodjes erbij.