Wat zijn lekkere ingredienten voor een groententaart?

Ik heb bladerdeeg voor groententaart... maar daar moet vanalles in.

Iemand lekkere tips? ( vooral voor als je niet in huis hebt wat er op het doosje staat natuurlijk... )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

5 Eieren kloppen,meng wat gesneden prei, of doperwtjes of welke groente(n) je in huis hebt, erdoor.Neem wat pastasaus uit een pot, of maak tomaten fijn en neem die.Mocht je wat amandelen , walnoten of ongezouten pinda's hebben voeg die ook toe,schep alles in de beklede bakvorm, en strooi er wat kaas over.Als extra vulling, kun je overgebleven aardappel of pasta toevoegen.
45 min in de oven en klaar.
Eventueel een salade er bij serveren.

Smakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Broccoli, worteltjes, prei, sperziebonen, champignons, aardappels.

Toegevoegd na 42 seconden:
Maar ik weet natuurlijk niet wat jij wel/niet in huis hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er hoeft niet van alles in hoor.
Met spinazie en pijnboompitten (en wat room, kaas en geklutst ei om de boel te binden) wordt het heel erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slagroom, cashewnoten, ananas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmmmm lekker boerenkool met slagroom! :p Dit zijn dus GEEN groenten. ;-)
Een roerbakzak groenten die je eerst roerbakt voor je hem in de groententaart stort, werkt heel goed. Zo kun je allerlei groentetaarten maken!
En op z'n goedkoopst: soepgroenten. Smaakt prima. Ook hier weer: eerst roerbakken voor je ze in de taart doet, anders wordt het te zompig.
Een paar eieren loskloppen met een half pakje (houdbare?) slagroom, wat kruiden en wat zout er door, dit er overheen storten en bakken maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groententaart met bladerdeeg

Ingrediënten:

■700 gram broccoli
■300 gram rundergehakt
■9 plakken bladerdeeg
■3 eetlepels groene pesto
■walnotenkaas
■sesamzaadjes, geroosterd

Bereidingswijze:
De oven voor verwarmen 200 graden C.
De bladerdeeg eerst ondooien.
De broccoli koken. Als het kookt nog 3 minuten laten door koken en afgieten. Uit laten lekken.
Ondertussen de bodem van de springvorm invetten met wat groene pesto.
De rest van de pesto bewaren voor het gehakt.
Met ongeveer 6 plakken bladerdeeg de springvorm bedekken, ook de randen.
Dan het gehakt bakken in een hapjes pan en de pesto en de broccoli toevoegen.
Dit mengsel in de springvorm doen.
Bestrooien met de sesamzaadjes.
Afdekken met de overige plakken bladerdeeg en dan de kaas met walnoten er boven op leggen.
Dit 25 minuten in de oven bakken.
Dan serveren.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
champignons, prei en blauwe kaas mmmm
eerst flink paneer op de bodem, en dan het mengel met ei en creme fraiche erdoor.
lik je je vingers bij af :)
14 jaar geleden
Voor mij geen hartige taart zonder spekjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de rest natuurlijk allerlei groente en de eieren zoals eerder beschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broccoli, brie en walnoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Courgetten in schijfjes, wortelen in schijftjes, tomatensaus, hart van artisjokken ,een beetje gegrilde ajuin en veel italiaanse kruiden als rozemarijn ,thym en oregaan.