Is het normaal dat bij een glazen deksel met RVS rand water staat na koken?

Ik heb net een pannenset gekocht met glazen deksel. Deze deksel heeft een RVS rand. Vraag is het normaal dat tussen de RVS rand en glazen deksel water komt??? Dit vocht krijg je er ook niet uit alleen door de deksel een dag op de verwarming te leggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Het beste antwoord

Dat vocht komt tussen de RVS rand en het glas doordat er condensvorming ontstaat bij het koken. Het is niet goed als dit vocht tussen de rand en het glas blijft zitten, en inderdaad niet hygiënisch.

Ik zou terug gaan naar de winkel waar je de pannenset hebt gekocht, hoeveel of weinig je er ook voor hebt betaald: je hebt recht op een goede pannenset waarmee je verantwoord (hygiënisch) kunt koken. Een lage prijs mag niet betekenen dat je een slecht product krijgt, je hebt altijd recht op een goed product, dus laat je in de winkel niets vertellen: jij wilt deze pannenset niet vanwege het gebrek dat het heeft (namelijk condensvorming tussen RVS rand en glazen deksel).

Mocht het een pannenset zijn van een bekend merk dan is de kans groot dat als je de klantenservice van dat merk belt ze je een nieuwe set toesturen, de bekende merken hebben veel baat bij een 'goede naam', dus onderneem actie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is niet normaal. En zeker niet hygiënisch voor iets waar je voedsel in bereidt.
Als je een goedkope pannenset hebt gekocht dan is het pech gehad, goedkoop is dan in dit geval duurkoop.

Heb je een goede kwaliteit pannenset gekocht dan kan je ermee terug gaan naar de winkel.