Een schaaltje magere yoghurt.
Amadea
12 jaar geleden
Schaaltje vers fruit: 66 kcal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier staan nog meer toetjes op met minder dan 100 calorieën:

http://www.gezondheidonline.be/voeding/afvallen/calorieen-toetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bakje Optimel-vla(0% vet-geen suiker),smaken:chocolade,caramel of vanille.
Met een toef light-slagroom.
Vla=40 calorieën
Toef light-slagroom= 15 calorieën.
Eventueel een mandarijntje door de vla=15 calorieën.
Totaal:70 calorieën.
En nog lekker ook.
Dat is het toetje wat ik zelf soms neem.

Toegevoegd na 16 uur:
Deze was ik bijna vergeten:Je kan ook bekertjes light-ijs kopen bij veel supermarkten.
Dat is vanilleijs met weinig vet en geen suiker(wel zoetstoffen)
In 1 bekertje zitten maar 35 calorieën!
In gewoon roomijs zit ongeveer 100 calorieën.
En met fruit en light-room erbij heb je dan een echt lekker toetje onder de 100 calorieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Vind jij die Optimelproducten nou echt lekker? Ze smaken meer naar zoetstof met verdikkingsmiddel dan naar vla...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea
Je raakt eraan gewend hoor.
Ik drink ook altijd cola-light,gewone cola vindt ik nu echt smerig.
Ik heb natuurlijk wel een eetstoornis en dus ben ik wel anders hiermee bezig dan iemand met een gezond eetpatroon.Maar ik probeer toch voldoende binnen te krijgen om de dag door te komen,dus dan maar light-producten.
Een sinaasappel of kiwi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bakje optimel vla chocolade bestrooid met wat vruchtenhagel of met aardbeien erdoor.

Een appel in stukjes snijden, opwarmen in de magnetron en dan met zoetstof en kaneelpoeder bestrooien... Net appelgebak!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een potje activia light kersen dat heeft totaal 68 calorieën.
En o procent vet.
12 jaar geleden
Een waterijsje (fruit) Ongeveer 45 cal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruit;
Gebakken banaan met honing,
Gebakken appeltjes met kaneel,
Gemengde fruitsalade.

Smoothie;
Neem wat gemengd fruit (appel peer, aardbeien, kiwi,meloen, bessen, mango enz) en doe ze in een blender
(keukenmachine, staafmixer) Scheutje magere yoghurt en/of sinaasappelsap erbij en je hebt een heerlijk drinkbaar toetje.

Yoghurt, kwark;
Hangop maken van kwark en een anijsblokje erdoor verkruimelen, evtl. schepje suiker of zoetstof erbij.
Yoghurt met vers fruit.

Noten;
Combineer ze met kwark, yoghurt, fruit en/of honing.

Chocolademousse;
Zonder room en weinig suiker/zoetstof. Gebruik pure chocolade.
Daarvoor 3 eieren scheiden, de dooiers met 1 lepeltje suiker goed kloppen metde mixer. Chocolade smelten met 1 lepel melk. Eiwitten stijfkloppen en door de geklopte eidooiers spatelen. Daarna de lauwwarme chocola erdoor spatelen. 2-3 uur in de koelkast op laten stijven.
amc
12 jaar geleden
Maak zelf gezond ij!

Je kunt gewoon alle soorten bevroren Fruit nemen, of zelf fruit snijden en dan invriezen.
Dan Doe je ze bevroren in een keukenmixer, een beetje yoghurt en honing erbij en je hebt ijs.
Gezond en erg lekker!!

Toegevoegd na 24 seconden:
ij is natuurlijk ijs ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een geweldig heerlijke, rijpe peer ! Ze zijn er nu volop en als je ze een paar dagen de tijd geeft om goed te rijpen zijn ze het allerlekkerste toetje van de wereld.,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koekjes, bijvoorbeeld lange vingers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mango pureren, wat magere yoghurt er bij, eventueel zoetstof toevoegen, als laatste wat geschaafde amandel er over heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe twee lange vingers in een schaaltje. Magere vruchtenkwark met gelatine mengen en op de lange vingers doen. Dan 2 uurtjes in de koelkast.