Hoelang duurt het voordat diepvriesspinazie is opgewarmd?

Vandaag ga ik voor het eerst koken voor mijn studentenhuis. Ik heb slavinken, krieltjes en diepvriesspinazie gekocht. Hoelang duurt het ongeveer voordat de spinazie in een pan in opgewarmd? En moet ik nog water toevoegen aan de pan? En hebben jullie nog 'geheime tips' voor de slavinken en krieltjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Het beste antwoord

Geen water toevoegen aan de spinazie, er komt al genoeg vocht vanaf bij het ontdooien.
Het koken duurt niet zo lang, het moet alleen ontdooien en warm worden, iets van 5-10 minuutjes.

Slavinken kun je het beste als eerste mee beginnen, op een laag vuur bakken, en elke keer na een paar minuten draaien. Ze hebben iets langer nodig voordat ze binnenin ook gaar zijn, als je het vuur te hoog hebt worden ze zwart van buiten.
Ik snijd ze altijd door als ik denk dat ze bijna gaar zijn, en indien nog niet kun je ze plat op de beide helften nog even bakken.

Krieltjes is simpel, vind ik het fijnste in boter, gewoon beetje blijven doorroeren bij het bakken tot ze een beetje goudbruin worden.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hoeft aan de spinazie geen water meer toe te voegen. de voorgekookte krieltjes hebben ong. 10 minuten nodig. Door ze in een klontje boter te bakken worden ze wat bruiner dan in olie. Slavinken zijn vaak al van binnen gekruid. gelijk opzetten met de krieltjes en af en toe keren. Ik zou de spinazie als eerste op laag vuur opzetten en regelmatig roeren. Je kan er een klein beetje nootmuskaat doorheen doen.