Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Spinazie ontdooien voor vanavond?

Ik ben nogal jong en moet spinazie laten ontdooien voor vanavond. Het zit in zo pak met spinazieblokjes. Hoe laat ik het ontdooien? In het pak, op tafel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
23.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb het nu zo gedaan: De blokjes in een grote schaal gedaan en in de koelkast gezet.
Het gehakt voor vanavond heb ik hetzelfde gedaan. Dit kan toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit kan, echter verwacht ik niet dat de spinazie vanavond ontdooit is gezien het geringe temperatuurverschil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe jong ben je dan???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak me meer zorgen om het gehakt, dat is zeker niet op tijd ontdooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan prima zo. Gehakt kan je eventueel (een volgende keer) de avond ervoor uit de vriezer halen. Mocht het vanavond niet zijn ontdooid, maar wel bijna, dan eventueel nog even in de magnetron. Anders gewoon meebraden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Hoef je niet te laten ontdooien, kun je zo bij het koken in de pan gooien, het ontdooit dan vanzelf.

Toegevoegd na 37 seconden:
Dus gelijk vanaf de vriezer de blokjes in de pan doen.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Wij doen de spinazie altijd in de pan om daar te ontdooien. In het pak wordt het vies en kleverig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar ja kan het natuurlijk ook gewoon in de pan al kokend laten ontdooien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de spinazie ontdooien door het pak in de koelkast te laten staan. Op tafel staat het te lang bij kamertemperatuur.

Maar in de meeste gevallen is ontdooien niet echt nodig. Je kunt het gewoon in de pan langzaam verwarmen. Dat staat ook op het pak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veder kan je het snel ontdooien in ene magnetron op laag vermogen. Je mag overigens verwarmde spinazie ook gewoon nog een keer opwarmen.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Mocht je het in de koelkast wilen ontdooien: Doe de blokjes in een afgedekte schaal (bijv. met huishoudfolie) en zet op de minst koele plek in de koelkast, de groentela of bovenin. Als je een grote platte schaal hebt gaat dat beter dan een kleine.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Mocht je het in de koelkast wilen ontdooien: Doe de blokjes in een afgedekte schaal (bijv. met huishoudfolie) en zet op de minst koele plek in de koelkast, de groentela of bovenin. Als je een grote platte schaal hebt gaat dat beter dan een kleine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil je adviseren om de spinazie wel te laten ontdooien.
Ik vind ontdooide spinazie lekkerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt het ook in de magnetron ontdooien in een schaal met deksel op de ontdooistand misschien een minuut of 5.
en daarna voordat je gaat eten kan je het opwarmen op de gewone stand een minuut of 3.

maar ontdooien is helemaal niet nodig, ook niet voor de smaak.
als je een magnetron hebt, in een (glazen) schaal doen met deksel er op en 2 x 4 minuten (even roeren halfverwege) ongeveer, ligt aan de magnetron, en klaar ben je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Au bain marie: Uit het pak halen, in een pan doen en die pan vervolgens in een grotere pan met heet water zetten. Het hete water verversen als het erg is afgekoeld.
Dan ontdooit het sneller dan als je het pak alleen maar uit de diepvries haalt, en het brandt niet aan zoals wanneer je het direct op het vuur zet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding