Hoe kan je het beste harde bolletjes goed afbakken in een combi magnetron met hete lucht oven?

Ik bak soms harde bolletjes en/of croisants in mijn combimagnetron maar dan word alleen de bovenkant gaar, wat doe ik fout en moet ik anders doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
11.6K

Antwoorden (3)

Laat de oven 10 minuten voorverwarmen op 215-220 graden en schuif dan de bolletjes op het rooster in het midden van de oven. Dan 6-10 minuten afbakken (af en toe kijken of ze goed bruin zijn, maar niet de vaak de oven open doen) en je hebt prima broodjes

Vergeet de magnetron functie, die moet je hiervoor niet gebruiken.
paulus811
11 jaar geleden
Dit is inderdaat lastig bij een combioven/magnerton. bak ze gewoon zoals aangegeven maar haal ongeveer 3 minuten van de tijd at en bak ze in die tijd omgedraait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een heteluchtoven moet je vaak lager instellen dan een conventionele oven. Staat er op het pak 225 graden dan moet je een heteluchtoven op 200 graden zetten.
Wij bakken elke zondag broodjes af en ook bij regelmaat stokbrood. Ik stel de oven altijd in op 200 graden. Eerst voorverwarmen en dan de broodjes erin en de tijd die op het pak staat laten bakken. Veelal 8 minuten voor broodjes/stokbrood en 3-4 minuten voor croissants.
Mochten de broodjes aan de bovenkant wat droog aanvoelen voor je ze gaat afbakken dan kan je ze vochtig maken. Dan drogen ze minder uit.