mijn kookpotten staan niet meer stabiel op mijn kooplaten, alhoewel het nieuwe zijn, kunnen mijn platenverslijten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het (wat mij waarschijnlijk lijkt) komt door de kookplaten, helpt het om pannen nooit op een pit te zetten die kleiner is dan hun grondoppervlakte. Daardoor gebeurt het namelijk sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is flauwekul fynnya,als je goede pannen hebt voor de warmtebron die jij gebruikt trekken pannen niet krom.dat gebeurd alleen bij pannen die niet voor die warmtebronnen bedoelt zijn of heel erg goedkope pannen met n dunnere bodem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is helemaal geen flauwekul peetje, ik zeg toch niet dat er geen pannen zijn die niet kromtrekken of dat ze er maar aan moet wennen omdat het erbij hoort?
Ik zeg alleen dat als je pannen hebt die er krom door trekken, ze sneller kromtrekken op pitten die te klein ervoor zijn dan op grotere pitten. Natuurlijk kan je ook andere pannen kopen, maar als zij die pannen al heeft.... en misschien nog wel eentje in de kast heeft staan die ze nog weinig gebruikt heeft en die dus nog weinig krom getrokken is... dan is het toch handig om te weten hoe je kan zorgen dat je er minder snel last van hebt?

Antwoorden (5)

Ik denk eerder dat de bodems van de kookpotten iets krom getrokken zijn. Zo'n kookplaat slijt namelijk niet zoveel.
13 jaar geleden
Probeer eens of je potten op een echt vlakke ondergrond stabiel staan. Glasplaat, kozijn, ...
Je kunt ook met een liniaal of zoiets je platen zelf controleren, misschien valt er wat te schuren of te poetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plaat verslijt niet snel maar als de kookpotten nu al niet meer vlak zijn, terwijl ze net nieuw zijn bracht ik die terug naar de winkel.
Misschien zit er garantie op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een elektrisch kooktoestel, dan moet jouw kookpotten geschikt zijn voor elektra. Die kookpotten moet je dan ook nooit gebruiken op gas, want dan trekken ze bij 1 keer al krom. Gaspannen zijn heel goedkoop, maar van inferieure kwaliteit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je de verkeerde pannen hebt voor jouw kkokplaten.ik weet niet wat voor fornuis je hebt maar niet iedere pan kan op iedere warmtebron.het moet op de verpakking van de pannen staan voor welke warmtebron ze geschikt zijn.