ja dat kan maar als je hem hebt aangemaakt om in te dikken kan het iets waterig worden als je het weer verwarmt maar dat kan je dan nog maals indikken laat de hachee eerst volledig afkoelen voor je ze in bakjes schept dan in de vriezer en je kan het 4 a 6 maanden bewaren in de vriezer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jazeker, dat gaat prima. Ik maak ook altijd genoeg hachee om twee of drie keer van te kunnen eten, en vries de porties in.
bamibal
11 jaar geleden
Het kan maar dan zou ik de hachee niet te lang in de vriezer bewaren omdat er smaakt minder word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je ook aangeven wat 'niet te lang' is als je dat als antwoord geeft. Vlees mag (afh van de hoeveelheid vet) zo'n 3-6 mnd in de vriezer bewaard worden.
Ja dat kan zeker en als je het daarna gaat gebruiken en het op zou kunnen warmen in een stoomoven, gaat er niets van de vitamine en smaak verloren.
Je zou dan wel een beschikking oven een stoomoven moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mogelijk in te vriezen. Wel even laten afkoelen voordat je bakjes in de vriezer zet.

Verder is mijn ervaring dat de smaak bij het ontdooien/opwarmen in een pan beter blijft dan in de magnetron. Opwarmen in de magnetron lijkt de smaak de vervormen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hachee is een dag na bereiding nog lekkerder, omdat de smaken zich dan goed ontwikkeld hebben, maar als je wilt invriezen dan kan dat heel goed als je let op het volgende:

* de saus pas binden na ontdooien, omdat het bindmiddel zijn kracht verliest door het invriezen.
* niet te lang bewaren in de diepvries, omdat na verloop van tijd de structuur en smaak iets veranderen.