Wat is het leukste kookboek?

Voor mij is het duidelijk: how to be a domestic goddess van Nigella Lawson. Alles wat ik eruit maakt lukt, het smaakt super en het geeft me een gevoel dat ik lekker bezig ben in de keuken. Welk kookboek is jouw favoriet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

jamie Oliver is ook een kei in zijn bereidingen. En het kookboek van La cucina della Nonna. en het kookboek van Giorgio Locatelli. Er zijn er zovele : zelfs het best verkocht kookboek in vlaanderen van de Boerinnenbond is ok en mag niet ontbreken. De top is sinds verleden week het nieuwe kookboek van EL BULLI (45 euro) al gedrukt op 10000 exemplaren en dan wordt je kookgek als je tijd hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zelf ben ik momenteel erg verkikkerd op 1080 recepten van Ortega & Ortega.
Nadeel van dit boek is dat het eigenlijk ietwat te zwaar is om lekker mee op de bank te bladeren.
Boek ziet er mooi uit, heeft veel (1080) recepten logisch onderverdeeld in verschillende gangen en dergelijke. Het boek is verder versierd met vele mooie, vrolijke tekeningen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koken met de magnetron

Mijn moeder heeft dit boek en het komt uit de jaren 80. Ik vind het een leuk boek omdat de magnetron toen nog een heel nieuwe uitvinding was. Volgens mij staan er bijna alleen tijden in (hoe lang iets in de magnetron moet)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lange tijd is Basic Cooking mijn favoriet geweest. Goed uitvoerbare recepten met mooi en lekker resultaat. 'Mijn' forel uit de oven (met peen, gember en sojasaus in een pakketje van alufolie) en in de oven gebraden hele kip (met een hele citroen en verse kruiden erin gepropt, nooit was kip uit de oven zo mals) waren al snel een begrip.

Sinds ik vegetariër ben heb ik nog niet een favoriet kookboek weten te vinden. Of de kookboeken hebben een hoog geitewollensokkengehalte (ik wil lekker koken, geen bruingrijze prutjes maken), óf recepten uit veelbelovende kookboeken blijken onnodig bewerkelijk, of erger, blijken fouten te bevatten waardoor ze niet goed uitvoerbaar blijken.

Hm, ik voel ineens een Goeie Vraag opkomen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb veel kookboeken en ze zijn heel divers. Al naar gelang het soort eten dat ik wil maken gebruik ik ze: pizza bakken; in de tajine koken; iets uit de Turkse keuken maken; taart bakken etc. Dit zijn niet mijn favoriete kookboeken , maar vele van deze kookboeken bevatten wel favoriete recepten. Eén kookboek is echter onmisbaar. Dit is: Het complete kookboek van Maria May. Dat is niet omdat het veel bijzondere recepten bevat, maar het is zoals de titel al doet vermoeden heel compleet. Als ik dus een ingrediënt heb gekocht waar ik geen raad mee weet of wil opzoeken hoe je ook al weer ouderwetse stoofperen moet klaarmaken, dan helpt dit kookboek mij keer op keer uit de brand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bestaat er wel zo iets al een "leukste kookboek", boeken van vroeger zijn nu al hopeloos verouderd...

Ik zeg: het beste kookboek is je eigen fantasie ondersteund met google of een vraagbaak van collega kook gekken (GV dus)