Waar kun je verse zongedroogde tomaten krijgen?

Iedereen kent ze; de zongedroogde tomaten op olie, zongedroogde in zakjes etc.

Echter, bij verschillende supermarkten bieden ze maaltijdsalades met zongedroogde tomaatjes aan. Deze zien er anders uit (wat minder gedroogd) en geven een intensere smaak.

Weet iemand waar je deze tomaatjes los kunt kopen?
Ze zitten ondere andere in deze salade: http://webwinkel.ah.nl/product/AH/193242/AH+Sla+compleet+met+mozzarella

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vers gerookt, vers ingeblikt, vers zongedroogd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vat m ook ff niet.... het is óf vers, of ingeblikt, of zongedroogd, of........

Het beste antwoord

Meestal worden hier half zongedroogde tomaatjes voor gebruikt. Deze zijn was smeuiiger. Te koop bij AH.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!!!

Andere antwoorden (4)

Meestal bij een delicatesse winkel waar ze meer mediteraanse specialiteiten verkopen zoals olijven en noten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ze zien liggen in Jumbo en Plus. Denk dat de overige supermartken het ook wel hebben trouwens. Bij de Jumbo en Plus liggen ze in ieder geval tussen de verse tapas, bij de kaasafdeling. Ze worden verkocht on plastic bakjes.

Toegevoegd na 3 minuten:
in!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die had je gister binnen een dag zelf kunnen maken. Tomaten kopen en in de zon leggen, hoppa!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan ze kopen in een italiaanse delicatesse zaak ,maar je kan ze ook zelf maken maar dan in de oven want onze zon is niet zo warm , mischien heb je hier iets aan
8 kleine tomaten
liefst de Italiaanse of roma of tros tomaatjes deze zijn zoeter-
olijfolie-knoflook -
Basilicum (gedroogd)-
peper-
zout-
eventueel italiaanse kruidenmix-
Je kunt er ook wat suiker op strooien, voor de zoetigheid.

Snijd de tomaten in 2 delen (pitjes en vel niet verwijderen). Verhit de olijfolie en smoor de knoflook enkele seconden, pas op dat het niet verbrandt dan wordt het bitter. Zet het vuur uit leg de tomaten in een schaal naast elkaar de snijkant naar boven en besprenkel ze met olijfolie, bestrooien met basilicum peper en zout. (eventueel wat suiker) Droog de tomaten circa 2 uur in een oven van 80 graden. De tomaten mogen niet uitdrogen Als de tomaten klaar zijn laten afkoelen en de olie toevoegen. Eventueel de olie meer smaak geven met kruidenmix en de knoflook De tomaatjes enkele uurtjes laten koelen.heb je kleine trostomaten dan in zijn geheel met de steeltjes waar ze aan vast zitten de bereiding blijft het zelfde