Wat is het verschil tussen visfumet en visfond? en waar koop ik dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
39.9K

Het beste antwoord

Een fumet en een fond zijn beiden een ingekookte bouillon.

Fond:
Een kruidige ingekookte bouillon, die als basis voor een saus wordt gebruikt. Een fond wordt blank (of blond) genoemd als de ingrediënten waaruit hij bestaat direct in het kookvocht worden gedaan, bruin als ze eerst gekleurd worden in boter of olie.
Fumet:
Zeer geurige sterk geconcentreerde bouillon.

De term “fumet” wordt specifiek gebruikt als het om bouillon van vis of schaaldieren gaat.
De term "fond" is algemener en hierbij kan het ook om bouillon van gevogelte, groente e.d. gaan.

Toegevoegd na 10 uur:
Te koop bij de viswinkel.
Soms ook bij goed gesorteerde supermarkten en delicatessenwinkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Visfond en -fumet is hetzelfde. Je koopt het bij de delicatessenzaak en ook bij de meeste supermarkten (AH, Jumbo, ...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil zit hem in de kooktijd
14 jaar geleden
je kunt heerlijke visfond kopen van het merk Lacroix. Kijk eens op de site www.letscookit.tv daar staan gratis te bekijken filmpjes op over het zelf maken van bv. visfond, kreeft, garnalen.