Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe laat ik zoveel mogelijk bloem kleven aan bevroren zalmfilet?

De zalm is nu bevroren... Als ik 'm nu met bloem besprenkel en in de pan gooi, dondert 't meeste er zo weer af... Terwijl je 'm moet bebloemen voordat je 'm in de pan doet (althans bij mijn recept).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praat jouw recept wel over diepvrieszalm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfbedacht recept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien lukt het dan beter zonder bloem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dan droogt de zalm teveel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk als je de zalm bevroren gaat bakken.
Overigens wordt het van bloem alleen maar vetter omdat daar je vet/boter in trekt.
Probeer het eens op de grill, is veel lekkerder en gezonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm.. Heb ik niet. In de oven, kan dat ook?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

mischien eerst met ei insmeren
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah... Misschien probeer ik dat wel, als er verder geen antwoorden komen :).
paulus811
14 jaar geleden
Nee, dat wordt een zooitje. Om te paneren (neem aan dat dat de bedoeling is) begin je met bloem, schud t overtollige eraf en haalt t dan door een geklutst ei. Niet andersom, krijg je allemaal klonten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen paneermeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rebecca: Precies, FF een ei loskloppen, zout en kruiden er door en de ontdooide zalm hierin laten marineren. Vervolgens bloem op een diep bord stooien zalm er doorheen wentelen en bakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe klop je een ei los, en wat is marineren? (Ok, dat laatste kan ik ook wel wikien... ;))
Zalm even onder de koude kraan houden, deze zal aan de buitenkant snel ontdooien. Daarna drogen en paneren maar.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt goed... Ben benieuwd... Kost een ei minder.
paulus811
14 jaar geleden
Moet ik degene die niet beargumenteerd minnetjes uitdeelt even door de paneermeel halen?
Eerst ontdooien en dan met bloem besprenkelen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zojuist mijn dame geconsulteerd. Zij legt de(bevroren)zalm er ruimschooits voor de tijd uit de vriezer,zodat ze kan ontdooien. nba wordt ze afgespoeld,met een vork ingeprikt en met viskruiden bestrooid,dus geen bloem! Daarna in de koekenpan en mmmm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen viskruiden op voorraad... Ik proef misschien ook liever de zalm zelf i.p.v. de kruiden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peper en zout(mits met mate) volstaan ook. Je hebt toch wel zalm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... Zonder zalm gaat een recept met zalm wel erg moeilijk... ;)
paar seconden in de magnetron (20 of 30) dan is de buitenkant al enigzins ontdooid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zalmfilet wordt gebakken in boter of (olijf)olie. Droog de filet goed met een schone doek of keukenpapier. Zout de schoongemaakte filet en laat het zout ongeveer 10 minuten intrekken, voeg peper en een paar druppels citroensap toe. Voor de zalm in de hete boter of olie gaat, wordt hij door de bloem gehaald. Haal de filet door de bloem, dan door de melk en opnieuw door de bloem. Schud overtollige bloem eraf.

Dit moet resulteren in een culinair feest........!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je graag met bevroren zalm kookt, dan moet je hem even onderdompelen in water en dan bebloemen. Het water vriest dan in notime vast aan zalmfilet en de bloem blijft dan ook plakken.

Maar ik zou hem eerst laten ontdooien en op kamertemperatuur laten komen voordat 'ie kennis maakt met de pan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een beetje fatsoenlijke paneerlaag wilt op je zalm moet je je zalm eerst ontdooien, dit kan vrij snel door de zalm in een plastic zakje te doen, het plastic zakje met zo min mogelijk lucht erin dicht maken en het plastic zakje in lauw water leggen.

Als je geen tijd hebt hiervoor dan smeer je je zalm in met eiwit. Het met een laagje water laten plakken werkt tijdelijk maar komt in de oven zowel de zalm als de paneerlaag niet ten goede.

Toegevoegd na 1 minuut:
bloemen moet je echt doen na het ontdooien en niet met een laagje water.
Ik vraag me ook af waarvoor je eigenlijk je zalm wilt bloemen? Je gaat hem niet paneren, las ik net hierboven, waarvoor wil je m dan bloemen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bebloem de zalm nooit, en reken maar dat hij lekker sappig is.
ik doe de bevroren zalm in de koekenpan met een deksel er op, en dan een kwartier op een zeer laag pitje.
dan deksel er af, vuur hoger, en even een knapperig korstje bakken, mmmmmm :)
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal poes ook wel lekker vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Draai je 'm halverwege dat kwartier om? (Eén keer in totaal?)
Rieneke1
14 jaar geleden
ik draai twee keer in totaal.
eenmaal heel voorzichtig na een minuut of tien, en eenmaal halverwege het knapperig bakken. de katten krijgen hun zalm hier rauw ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shashimi is ook eigenlijk veeeel lekkerder!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding