Moet men snijbonen eerst blancheren of mag men ze rauw invriezen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
9.8K

Antwoorden (3)

Een 3-tal minuten blancheren lijkt het best.
fremar
9 jaar geleden
Je kan snijbonen rauw invriezen maar dan loop je het risico dat ze helemaal verbrokkelen.
Best is om ze eerst even te blancheren in kokend gezouten water, afgieten en verfrissen met koud water in een doos of zak doen en invriezen. Dit heeft het bijkomend voordeel dat ze ook minder plaats innemen.
Nog een bijkomende tip: gooi in je water een flinke tak bonenkruid, maakt de boontjes een stuk lekkerder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snij ze en vries ze daarna in, dit doe ik al jaren en gaat heel goed. De smaak blijft erg lekker. Misschien komt dat doordat ik ze pluk en gelijk invries?