Hoe maak ik crème brulee voor 4 personen?

Crème brulee

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Creme brulee voor 4 personen.

Ingrediënten:

1 vanille stokje
200 mililiter slagroom
200 mililiter melk
4 eidooiers (geel)
80 gram suiker
witte basterd suiker
4 lage schaaltjes

Bereidingswijze:

Verwarm de oven op 125˚C. Snijd het vanille stokje open en schraap het merg eruit. Breng de slagroom met de melk, het vanillemerg en –stokje aan de kook en laat dit op een laag vuur 5 minuten trekken. Verwijder het vanille stokje.
Klop met de mixer de dooiers en de suiker tot een bleke romige crème. Schenk de hete room erbij terwijl je stevig klopt. Beter niet meer met de mixer anders wordt het zo luchtig en zakt het straks als het in de schaaltjes zit zo in zodat je niks over houdt. Blijf kloppen tot het mengsel wat dikker wordt.
Schenk de eierroom in de schaaltjes en zet ze in de oven. Laat het in 45 minuten gaar worden. Het is klaar als het helemaal gestold is.
Laat de crème brûlée op kamertemperatuur afkoelen en verder opstijven. Dek de schaaltjes af en zet ze minimaal 2 uur in de koelkast om goed koud te worden.
Verwarm de ovengrill voor totdat deze gloeiend heet is. Haal de crèmes uit de koelkast en bestrooi ze met een dun laagje basterd suiker. Zet de schaaltjes vlak onder de grill tot de suiker gesmolten is (ongeveer 1 minuut)

Toegevoegd na 48 seconden:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/nagerechten/creme-brulee-4767.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor.

Andere antwoorden (1)

Ik maak altijd crème brulée volgens hetzelfde internet recept. Zie de bron.
Zeer lekker!!! Maar houd je exact aan het recept.