ik wil een chocolade cheesecake maken en heb zure room nodig, maar dat is hier niet te koop. Wat is een goeie vervanger??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sour creme is in elke supermarkt te koop. Staat bij de creme fraise, ik heb vandaag een cheesecake gemaakt met sour creme
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Mobie, zure room is echt in elke supermarkt te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien had ik er even bij moeten zetten dat ik niet in NL woon..

Het beste antwoord

Voor een cheesecake met chocolade neem je best gewone room en als je wil kan je enkele druppels citroensap aan je beslag toevoegen.
Dit laatste is facultatief en naar smaak.
Ik persoonlijk maak chocolade cheesecake altijd zonder citroensap en ik, en de rest van mijn familie en vrienden, vind dat dit de smaak ten goede komt.
Even een snelle opmerking: vanille cheesecake verdraagt wel enkele druppels citroensap, maar ook hier weer geld dat het een kwestie van smaak is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt ook creme fraiche nemen.
Dit heeft alleen een hoger vetgehalte dan zure room/.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt uit twee dingen kiezen: kwark ( liefst de volle) of gewone room met een klein beetje ( drupjes, geen halve citroen of zo!)citroensap. Beide zullen uitstekend werken, ik doe dat af en toe ook..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt prima gewone slagroom nemen ipv. zure room.
De smaak zal ietsje anders zijn, maar ik denk, dat het met een chocoladesmaak niets uitmaakt.
Bij bijv appelsmaak zou ik aanraden er een paar druppels citroensap bij te doen, maar hier hoeft dat niet.

Eet smakelijk, en plezier bij het bakken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een goede vervanger is creme fraiche zit wel een hoger
vetpercentage in ,want zure room is een gefermenteerd zuivelproduct, zoals yoghurt of karnemelk. Aan de room van melk wordt ofwel een bacteriecultuur, ofwel azijn/citroen toegevoegd. Na een nachtje rusten, gaat de room stremmen en ontstaat vanzelf zure room en als je het vlugger wilt gebruiken neem dan
250 gr creme fraiche en een halve citroen ,knijp de citroen bij de creme fraiche klop het even goed door elkaar en dek het af met folie laat dit op kamertemperatuur 2 a 3 uur rusten en je hebt zure room