Hoelang van tevoren moet ingevroren gyros uit de vriezer worden gehaald?

Vanavond wil ik gyros eten. Wanneer moet ik dit uit de vriezer halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6K

Het beste antwoord

Nu meteen uit de diepvries halen, het vlees uit de verpakking halen en op een diep bord leggen om te ontdooien. Je kunt ook wat olijfolie in een koekenpan doen en vervolgens het vlees op het vuur laten ontdooien. Je moet er dan wel bijblijven, steeds het brok gyros omdraaien en het ontdooide vlees met een spatel van het blok afhalen. Zet je gas halfhoog, dan gaat het redelijk snel. Dit blijft natuurlijk een noodoplossing voor vanavond. Als je de volgende keer eerder bedenkt dat je gyros wil eten, dan kan je het gewoon 's-morgens al uit de vriezer halen en in de verpakking in de koelkast rustig laten ontdooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag was al 7 uur eerder gesteld hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry Pelle, ik was iets te spontaan met mijn reactie :-)

Andere antwoorden (3)

Dat kun je de avond vantevoren doen. Natuurlijk wel in de koelkast leggen.

Dus nu er uit halen, in de koelkast leggen en als het niet helemaal ontdooit is gaat dat wel in de pan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in het bezit van een magnetron bent, dan is een uurtje van te voren ook goed. Want dan kan je 'm in de ontdooistand van de magnetron op koelkasttemperatuur krijgen, en dan nog even in de keuken laten liggen om te "acclimatiseren".
Amadea
11 jaar geleden
als je een portie voedsel uit de vriezer haalt om te ontdooien, is het goed om dat 's morgens te doen.
ben je bang dat je dat 's morgens vroeg vergeet, is er niets aan de hand, doe je het gewoon de avond tevoren.

anders is het met een paar boterhammen, die kun je 5 minuten tevoren uit de vriezer halen, of ze meteen in de tooster of magnetron (1/2 minuut) roosteren of ontdooien.

een groot stuk vlees voor 3 a 4 personen moet je ook een dag tevoren uit de vriezer halen en in de koelkast laten ontdooien.

let wel: het is het beste om voedsel in de koelkast te laten ontdooien, op een bord of schaal om het vocht op te vangen.