Hoe kan ik het beste olie druppelen over bijv. een pizza?

Toegevoegd na 48 seconden:
Zodat het mooi gelijkmatig verdeeld wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Het beste antwoord

Bij de Lidl zijn af en toe olie en azijn stelletjes te koop met een sprayer. Ideaal voor de keuken én salades of pizza's.
Je gebruikt dan ook niet te veel olie en de verspreiding is mooi gelijkmatig.
ik heb ze gevuld met Olijfolie en Balsamico Azijn.
Je kan ook wat olie op broodjes in de oven sprayen, deze worden dan extra lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een flesje kopen met een verstuiver er op. Dan spray je een dun laagje over je pizza of brood of salade. Zo verdeel je het gelijkmatig. Deze flesjes zijn te koop bij de kookwinkel. Ook handig voor azijn trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste voorwaarde bij mijn manier is dat je altijd met schone handen werkt en dat doe ik. Tijdens het koken gaat voortdurend de kraan open bij mij.
Ik duw altijd mijn duim voor een deel op de flessenhals en door het kleine gaatje dat open blijft, komt dan maar druppelsgewijs de olie. Ik heb wel een kurk met schenktuitje om op een oliefles te plaatsen, maar gebruik het nooit uit gemakszucht. Het gaat plakken, is lastig schoon te maken enz. Maar ze zijn wel te koop.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://alcoholaccessoires.twenga.nl/olie-schenktuit.html
amc