Hoeveel kost een barbeque voor 7 personen?

Ik wil een simpele bbq geven voor vrienden op het strand.
Beetje vlees, beetje bier je weet wel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
16.4K

Antwoorden (5)

Dit ligt eraan of je naast vlees ook zaken als stokbrood e.d. erbij wil. Ook of er drank bij komt kijken. En koop je dan bier of duurdere drankjes.

Ook eten mannen makkelijker meer vlees weg dan vrouwen (gemiddeld natuurlijk).

Op de link lopen de bedragen uiteen.

Tip is wel om te kijken bij de slager of supermarkt naar bbpakketten. Misschien zelf snijden kan ook een goedkopere optie zijn. (Zelf gehaktballetjes rollen, biefstuk en kip snijden). Wat zelf gesneden paprika en dergelijke erbij.

Het ligt dus ook aan de soort mensen die komen, maar kijk eens in de link voor wat richtlijnen.
Als ik internet zo afstruin zie ik bedragen tot ongeveer 10 euro per persoon.
11 jaar geleden
Is geheel afhankelijk wat er op de bbq komt te liggen, t-bone, zalmmoot, of hamburger,en braadworst. Maakt toch een duidelijk verschil. Informeer bij slager naar prijs,pp. Is meest simpele manier. Of kijk bij supermarkt naar vlees vis,in aanbieding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij een slager een pakket koopt, dan betaal je voor veel vette ongezonde dingen vaak vanaf €4,95 per persoon. Dat is dan vlees, inclusief een sausje en stokbrood en een huzarensalade.

Dit kun je dan zo duur maken als je wilt, door beter vlees te nemen (minder vet) en vis erbij te doen.
Een duur pakket kan dan bijvoorbeeld 17 euro zijn p.p.

Als je zelf vlees in de aanbieding koopt, kun je voor de prijs van een goedkoop pakket wel beter vlees serveren.
Diverse soorten vis kun je uit de vriezer kopen, en pakketjes in alufolie van maken.

Dan heb je natuurlijk nog drank en de barbecue zelf en briketten of gas.

etc.etc.

Erg moeilijk te zeggen hoeveel het kost, want wat voor de één simpel is, is voor de ander al te uitgebreid...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er net aan hoe goedkoop je je vlees kan kopen.
Het goedkoopste is vaak een markt, dus als je die hebt....
Dan zou je ook groentespiesjes kunnen maken van stukken courgettes, tomaatjes,champignons, paprika enz. allemaal aan een spies en dat scheelt dan weer een salade of zoiets.
Van 1 kg. rundergehakt kan je hamburgers vormen en dat is goedkoper dan kant-en-klare te kopen.
Een pakket met barbecueworsten is ook niet zo duur, vaak zijn ze zo'n 80 cent per stuk, soms goedkoper.
Speklappen zijn ook niet duur. Thuis even lekker kruiden/marineren en klaar.
Kipfilets zijn ook vaak in de aanbieding. Steek ze in blokjes gesneden, afgewisseld met partjes ananas uit blik aan satéstokjes en bestrooi ze met paprika, voilà, nu heb je Hawaïspiesjes.
Je kunt het uitbreiden zoveel je wilt. Zie je dat de karbonades in de reclame zijn, koop ze, doe ze thuis in een bak en kruid ze vast, smeer ze in met olie of marineer ze. Kan het vast intrekken. Zie je maïskolven, steek ze op een satéprikker en grill ze mee. Lekker met alleen wat gesmolten boter op de warme kolf en bestrooid met alleen wat zeezout. Het goedkoopste zal zijn zo'n €5,- p.p.
Koop een pak yoghurt, glas mayonaise en vermeng dit (zoveel je wilt natuurlijk) Is een prima basis voor saus.
Met flink wat geperste knoflook, peper/zout en gehakte tuinkruiden of alleen peterselie, heb je al een knoflooksaus. Met geraspte komkommer en evtl. gehakte mint erdoor heb je tzatziki.
je kunt er ook pesto doormengen voor een meer Italiaans tintje, of curry ketchup/ kerriepoeder erdoor en je hebt een kerriesaus. Een fles ketchup kan natuurlijk ook of dit vermengen met pittige chilisaus als je de toevallig in huis hebt.

Drank kan vaak oplopen. Het best kan je vaak nog blikjes of ½ l. blikken bier kopen.

En natuurlijk stokbrood in stukken en kruidenboter. Al dan niet zelfgemaakt.

Ik weet niet of je alles zelf wilt betalen anders is het niet gek een bijdrage van elke persoon te vragen. €10,- p.p.voor vlees en drank is echt niet teveel.
amc
11 jaar geleden
je kunt heel goedkoop uit zijn.

voor 7.personen (mannen) zou ik 14 hamburgers, en 2 blikken frankfurters (8? per blik), 2 pakken zuurkool (koeltas) en 30 surinaamse broodjes meenemen.

frankfurter + zuurkool op broodje = lekkere warme hap !

voor 7 hongerige (jonge)mannen na een dag aan het strand per persoon dus 2 broodjes hamburger en 2 broodjes worst met zuurkool (zeer bekend in belgië en duitsland!)
dan nog bier (?) en de bbq's voor 1,59 te koop bij de action! dus dat is te doen...

vergeet niet: blikopener, steelpan (opwarmen zuurkool),mes, vork, mosterd, ketchup, mayonaise, koeltas, en een pak papieren servetjes is ook erg handig...+ lucifers, bier, glazen ?, fris ?

Toegevoegd na 4 minuten:
op welk bedrag kom je dan uit ? dat ligt er aan waar je de hamburgers ,het bier en de broodjes koopt,
de frankfurters (aldi) zijn een paar euro (weet niet precies),
in totaal denk ik dat je met 25/30 euro ver komt, zonder het bier (duur?merk?)...