250 gram tarwebloem (voor 4 tot 5 puntjes)
bakmeel (type 550 indien verkrijgbaar)
1 theelepel zout
11 gram verse (kan ingevroren worden) of 3,5 gram droge gist

Tot deeg kneden met 130 ml. lauwwarm water.
15 Minuten laten rijzen in stoomoven, 32 graden 60%. Weer kneden en nog eens 10 minuten in de stoomoven, of in plaats van de stoomoven onder een natte theedoek laten rijzen.
Beetje bloem op het aanrecht en deeg plat rollen. In drieën dichtvouwen en weer platrollen. Daarna stevige rol maken, verdelen in vieren of vijven, broodjes vormen. Bovenkant insnijden met scherp mes. Dan 60 minuten op een ingevette bakplaat, eventueel in de stoomoven, laten rijzen.
Bak het deeg ca. 20 minuten in voorverwarmde oven, 200 graden 100%. In een gewone oven een bak met heet water erbij plaatsen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deze broodjes komen dicht in de buurt

Andere antwoorden (1)

Surinaamse Puntjes.

Puratos ingrediënten
TENOR MOUT KROKANT
LYNX (0.15)

Alle ingrediënten

Tarwebloem 100 % 10.000 g

Gist 3 % 300 g

Zout 1,8 % 180 g

Tenor Mout Krokant 2 % 200 g

Lynx 10 % 1.000 g

Water 55% 5.500 g

Recept

Kneding
Soepel deeg kneden.

Deegtemperatuur
26°C

Afwegen
1600 gram per 30 stuks

Bolrijs
15 minuten

Verdelen/opbollen

Vorm
Stompe puntjes

Drukken
Na 30 minuten met kadetten steker

Narijs
Totale narijs 70 minuten

Bakken
Met stoom

Baktemperatuur
240°C

Baktijd 13 minuten

Toegevoegd na 43 seconden:
http://www.puratos.nl/support_services/recipes/bakery_recipes/list/br0078_surinaamse_puntjes_tenor_lynx.aspx