Kan ik in een recept voor veganistische cupcakes het baksoda weglaten?

Ik wil graag veganistische cupcakes maken http://www.cupcakesenmuffins.nl/cupcake-recepten/basiscupcakes/vega-cupcakes/) Ik kan alleen in geen winkel baksoda vinden. Op internet wordt het wel verkocht, maar dan moet ik bijvoorbeeld 6 euro verzendkosten betalen, dan wordt het wel een erg duur potje. Wat gebeurt er met de cupcakes als ik baksoda niet toevoeg of kan ik het ergens anders door vervangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Volgens de website waar jouw recept op staat:

"Is het erg als ik de baksoda niet toevoeg aan het recept voor Vega Vanille Cupcake?

Je kunt de baksoda weglaten, maar je moet het niet vervangen door meer bakpoeder, dan wordt het bitter. Baksoda is verkrijgbaar bij de drogist of bij een apotheek die zelf medicijnen mengen. Een ander woord voor baksoda is natriumbicarbonaat, zuiveringszout (maagzout), of dubbelkoolzure soda."

Aangezien zij hun eigen recept het beste kennen en er misschien ook wel mee geëxperimenteerd hebben, zou ik maar op hun mening vertrouwen en de baksoda gewoon weglaten.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb het dan over dit specifieke recept dat jij noemde, er zijn natuurlijk ontzettend veel veganistische cupcakes recepten die heel erg van elkaar verschillen, bij andere zal je het misschien beter wel kunnen vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het vervangen door gewoon bakpoeder. Het zorgt voor het rijzen van het beslag, net als baksoda.
bamibal
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Ik zou ongeveer de hoeveelheid baksoda vervangen door dezelfde hoeveelheid bakpoeder. Of even naar een toko om daar baksoda te kopen ;-)
je kunt het gewoon weglaten. je moet het zeker niet vervangen door meel of bakpoeder.