met wat kan je marshmallows bakken?

alles behalve op een kampvuur...
ik doe het soms boven een kaarsje maar dat schijnt dus slecht voor je te zijn...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
19.8K

Antwoorden (6)

Met een gasbrander /Crème brûlée-brander.
bamibal
12 jaar geleden
boven een kampvuur is even slecht als boven een kaarsje.

Wat heel lekker is, is om een marshmallow in een beker hete chocomel te doen, dan smelt het ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
even slecht, daar bedoel ik mee, dat er geen verschil is.

Toegevoegd na 1 minuut:
qua slechtheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en qua choco
Als je de marshmallow zo lang laat bakken totdat hij zwart is, dan is het inderdaad slecht voor je. Het maakt dan verder niet uit hoe je hem bakt, de zwarte verbrande roetaanslag is gewoon ongezond en kankerverwekkend. Laat de volgende keer je marshmallows gewoon lichtbruin worden, dan is er helemaal niets aan de hand. Ze smelten dan net zo lekker. Natuurlijk is het zoals met alles: overdaad schaadt., maar ik veronderstel toch dat jij niet iedere dag geroosterde marshmallows zit te snoepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet in een schaaltje een aantal waxinelichtjes en je hebt een soort indoor 'kampvuurtje '. Doe de marshmallows op een saté prikker en houdt erboven. Het voordeel van de lichtjes is dat het smelten erg goed gaat, de marshmallows niet snel verbranden en dat het veiliger is dan echt vuur. Je kunt het zo ook met een paar vrienden(innen) tegelijk doen.Is nog eens gezellig ook!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat niet slecht voor je om het boven een waxinelicht te doen? komen er dan geen chemicaliën (ofzo) in je marshmallow?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een marshmallow is toch een chemicali, of eh een chemicalus
of zoiets? ;)
Wat hier erg in de smaak valt: biscuitje met marshmallow erop in de magnetron, hoeft maar een paar seconden. De marshmallow wordt enorm! En dan een tweede biscuitje bovenop de marshmallow, kun je 't nog makkelijk eten ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puber nu ,maar toen kleuter heeft het eens op een gloeilamp geprobeerd
resultaat een zwarte lap die stonk