Als je in een snelkookpan je groente klaarmaakt, heb je veel tijdwinst, maar kook je de vitamines niet kapot?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

nee juist niet. Ten eerste kook je veel sneller en ten tweede koken de groenten niet in het water, maar door de druk van de stoom. Vitamines blijven daardoor veel beter bewaard.

Het is wel belangrijk de kooktijden goed in de gaten te houden, je kookt snel te lang met groentepap als gevolg.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor... Je kunt ook tweemaal zo veel snelkooketen eten, dan krijg je ook meer vitamines binnen...

Maak je niet dik, vitamines zitten normaal voldoende in gevarieerd eten, en gevarieerd eten is snelkookpan eten en dan slappe hap in cafetaria, dan pasta dan rijst...

Varieer gewoon dan krijg je alles genoeg binnen... De mens is niet gisteren ontworpen, maar voordat er maar een vitaminepotje of snelkookpan bestond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koken in de snelkookpan geeft tijd en vitaminen voordeel.
Dus: doen.!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groenten staan bekend als een belangrijke bron van vitaminen. Bij het koken van groenten gaat tussen de twintig en vijftig procent van de hoeveelheid vitaminen verloren.
Tussen het regulier koken van groenten of het koken in een snelkookpan zit niet zo heel veel verschil in het behoud van vitamines.
Het grote voordeel van de snelkookpan zit vooral in tijdwinst bij het bereiden van gerechten die lang tijd nodig hebben, zoals bijv. het trekken van bouillon, de bereiding van vlees en het koken van peulvruchten of graan.
Een snelkookpan heeft tijd nodig om op druk te komen, bij kortere kooktijden levert de pan daardoor nauwelijks tijdwinst op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1