Kun je een Mug Cake (van bijv. Dr Oetker) ook klaarmaken in de oven?

We hebben een zakje Mug Cake van Dr. Oetker. Deze zou je volgens de verpakking 1 min in de magnetron moeten opwarmen en dan zou je een cake hebben.

Probleem is: we hebben hier geen magnetron.

Weet iemand of het mogelijk is deze te maken m.b.v. een oven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
5.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer het gewoon, een kwartiertje op 200 graden in een ovenschaaltje:
http://www.ilovehealth.nl/mug-cake-video/

Het beste antwoord

Gewoon proberen! Je kan cakejes bakken in een mok in de oven. Daar zijn recepten voor te vinden. Het beslag moet er wel geschikt voor zijn. Misschien is dit beslag er gewoon goed voor.

Zet je oven op 180 graden (hetelucht, een gewone oven moet iets warmer) en probeer het!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, je kunt ze enkel in de magnetron bakken, volgens dr. Oetker zelf.
Zie bij de eerste vraag op deze link; https://www.facebook.com/BakkenMetDrOetker/videos/920920414658804/
amc