Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je gamba,s gepeld of ongepeld bakken?

ik weet het niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
29.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

gamba's zijn lekker en je moet niets !
wat je kan doen, is het jezelf makkelijk maken, en gepelde/schone gamba's kopen (diepvries bij de aldi - niet duur)
kook pandan rijst in bouillon,
pak een wok giet er zonnebloemolie in,
snijd een paar uien schoon en klein en bak ze niet te hard in de olie,
snijd 3 tenen knoflook klein/persen kan ook
maak bijvoorbeeld boontjes schoon en kook ze
als de uien bruin zijn mogen de gamba's er bij en de knoflook ook, op half vuur - niet te hoog - deze gamba's af en toe roeren en zorgen dat ze rouleren, de onderste ook boven komen en andersom.

het voordeel van schone gepelde gamba's is niet alleen tijd, maar ook kennis, het darmkanaaltje moet er uit en dát moet goed gebeuren...

eet smakelijk !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijk me heerlijk

Andere antwoorden (7)

het kan allebei, je kunt ze zonder schil op de grill bakken of in de pan. Ook kun je ze met vel bakken. Als je de gamba bijvoorbeeld flambeert, houdt de schil heel veel smaak vast die je er uit kunt zuigen. Dus ik raad met vel aan, maar dan krijg je wel vieze vingers als je ze op moet eten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan beiden

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zou ze ongeschild bakken. Het pellen is nogal wat werk, wat jij in je eentje moet doen als je ze eerst pelt en dan bakt of grillt. Als je ze eerst bakt en dan serveert, pelt ieder zijn/haar eigen gamba's.
Het pellen gaat overiggens ook makkelijker als ze gebakken zijn.
Let wel op het darmkanaaltje op de rug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beide opties zijn mogelijk en beiden zijn lekker.
Het is maar voor welke wijze jij kiest.
Als je niet handig bent bij het ontpellen na de bereiding of als je er tegenop ziet om je handen te bevuilen tijdens het eten dan kies je beter voor gepelde gamba's.

Liefs, Succes en Smakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is vaak verschillend die ene doet het in spagetti die andere niet dus gespeld moet je zo in spagetti doen als je dat wilt of andere recepten dan is het beter maar als je zo gewoon maakt dan maakt het niet uit kun je zelf kiezen maar je moet ze wel goed wassen dan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze pelt, kan je best de kop en eventueel ook het staartje er aan laten. Het hangt er natuurlijk ook vanaf in welk gerecht je ze wil serveren. Als je ze reeds gepeld koopt in diepvries bijvoorbeeld is de smaak niet zo lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beide kan idd maar ik weet niet hoe het met jou zit maar als ik een dampend bord noedels voor me neus krijg en dan nog die gamba's moet gaan zitten pellen dan heb ik al geen trek meer. Dus ik zou ze gepeld wokken, het is een werkje van niks en dan lekker smullen
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Het veiligste is ze gepeld te verwerken omdat men het darmkanaal er moet uit halen !!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding