kan je van zeevruchten en macaroni een lekkere pasta maken?

ik weet niet of dat kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Spaghetti met romige zeevruchten

Ingrediënten:

2 uien
1 grote prei
1 winterpeen
400 g spaghetti
3 eetlepels (olijf)olie
1 zak zeevruchtencocktail (diepvries, 500 g)
200 ml finesse voor koken (flesje a 250 ml)
150 g blauwaderkaas (Danablu)

Materialen:

wok

Bereiden:

Uien pellen en snipperen. Prei en winterpeen schoonmaken en in plakken snijden. Pasta volgens gebruiksaanwijzing koken. In wok olie verhitten en ui kort bakken. Prei en wortel toevoegen en 3 min. roerbakken. Zeevruchten bij groente in pan voegen. Finesse voor koken erbij schenken, Danablu erboven verbrokkelen en met zout en peper op smaak brengen. Geheel verwarmen. Pasta over vier bordenverdelen. Groente met zeevruchten erover verdelen.

Smakelijk eten!!

Toegevoegd na 46 seconden:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=400230
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het zo juist gedaan,en het was overheerlijk.bedankt gr cor.

Andere antwoorden (5)

Jazeker kan dat. De italiaanse ( vooral siciliaanse) keuken gebruikt veel seafood. Ik hou helemaal niet van gewone pasta met die zware sauzen, terwijl op de siciliaanse wijze de pasta met olie en knoflook en de zeevruchten wordt bereid... Enormmm lekker ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ui fruiten, zeevruchten erbij, boursin erbij smelten, en klaar!
is ook lekker met bosui voor de variatie.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heerlijk met Boursin inderdaad +.
Rieneke1
11 jaar geleden
lekker romige knoffige zeevruchten :)
ik ben er ook niet zuinig mee.
Dat kan,ik woon in Italie en ik maak geregeld pasta met zeevruchten vooral in de zomer.Wel heeft elke italiaanse regio zijn eigen streekrecept.In mijn provincie,abruzzo maken we het zo:een behoorlijke scheut extra vierge olijfolie,2 tenen knoflook erin bakken,zeevruchten een minuut erin bakken,dan een klein beetje witte wijn erbij en laten verdampen.een stuk of 5 overmidden gesneden trostomaatjes erbij,zout en een glas water.Als je diepvrieszeevruchten gebruikt is de kooktijd langer'pasta gaarkoken al dente en een halve minuut op hoge vlam in het sausje bakken zodat de pasta de saus opneemt en dan roer je er fijngesneden peterselie door.Eet smakelijk1

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je van een lichtere smaak houdt doe dan het scheutje witte wijn er niet in!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1citroen
•15 cl droge witte wijn
•2 soeplepels gehakte peterselie
•150 g krabvlees
•500 g pasta
•150 g roze garnalen
•100 g schoongemaakte kokkels
•100 g schoongemaakte mosselen
•1 koffielepel tabasco
•25 cl verse room

--------------------------------------------------------------------------------

Bereiding

Kook de pasta al dente. Kook de mosselen met de witte wijn. Haal de mosselen uit de schelpen en houd het kookvocht apart. Kook de kokkels op dezelfde wijze. Haal het vlees uit de schelp en houd het kookvocht apart. Zeef het kookvocht van de mosselen en de kokkels en giet dit in een pannetje. Voeg hier de room bij en laat op een hoog vuur indikken. Voeg de tabasco, de saffraan, het krabvlees en de garnalen toe. Verwarm de bereiding opnieuw zonder te laten koken. Voeg de mosselen en de kokkels op het laatste ogenblik met het citroensap toe. Meng in een grote kom de hete pasta en de saus. Verdeel over vier borden, versier met gehakte peterselie en dien onmiddellijk op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel lekker met een roomsaus;

Kook een pasta als fettucine of tagliatelli, die is er erg lekker bij, maar andere kan natuurlijk ook.
Intussen, terwijl de pasta opstaat ;

Zet een grote koekenpan/hapjespan op matig vuur en giet hierin ½ l. slagroom. Breng op matig vuur, onder steeds roeren, tot net aan de kook. Zet het vuur direct laag en doe er kruiden in als;
1 eetl.gehakte basilicum, 1 eetl. gehakte verse tijm, volle theel .zout, 2 theel. gemalen peper, 1½ theel.rode pepervlokken of 1 verse fijngehakte rode peper,
1 theel.paprikapoeder, 1 ons fijngesneden lente-ui en 50 gr. gehakte peterselie. Sudder alles tot het ingedikt is (ca. 7 min.)

Roer de zeevruchten erdoor zoals gepelde garnalen en sint-jakobsschelpen en kook totdat de garnalen niet meer doorzichtig zijn. Roer er dan 60 gr.geraspte gruyèrekaas en 40 gr. Parmezaanse kaas door en meng dit goed.

Giet de pasta af en roer de saus erdoor.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt heel lekker, maar misschien iets te hevig van smaak. Zelf zou ik enkel een klein beetje tijm, wat zout en peper en wat peterselie gebruiken. Maar desondanks een heerlijk recept! +
amc
11 jaar geleden
Zelf houd ik ook niet van té pittig/sterk gekruid. Vergeet echter niet dat het veel room is en dat is al flauw van smaak. oorspronkelijk horen in dit recept zelfs 2 eetl. tijm maar tijm is erg geprononceerd van smaak en dat vind ik niet lekker. 1 eetl. is genoeg en niet te sterk t.o.v. de andere kruiden. Valt echt mee die kruidenhoeveelheid.