welke groente is nog meer lekker bij hete bliksem ipv zuurkool??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.1K

Het beste antwoord

Koude of warme rode bietjes. Voor de warme versie opwarmen in het kookvocht, naar smaak (rode wijn)azijn en suiker toevoegen en afbinden met een beetje maizena, opgelost in warm water. Koud lekker met fijngesneden zilveruitjes en gesnipperde appel. Een beetje van het vocht opvangen en mengen met wat mayonaise of slasaus voor de dressing. In beide gevallen goed te combineren met een gehaktbal of een speklap.

Toegevoegd na 8 uur:
Oh ja, ik vergat de slavink, die smaakt er ook prima bij. Verder kun je het ook combineren met de mix voor Hollands Pannetje Rode kool met hamlapjes van Maggi. Die heb ik zelf ook al eens geprobeerd met een restje rode bietjes en hier viel het erg in de smaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Rode kool!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Rode Kool, zoals het vorige antwoord. Maar i.pv. groente zijn peulvruchten, o.a. bruine/witte bonen, sperziebonen of capucijners ( evt. met uitgebakken spekjes), ook zeer smakelijk bij `hete bliksem`.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fijne parijse worteltjes met peterselie smaken prima erbij.
11 jaar geleden
In plaats van groenten kun je ook prima vruchten en rozijnen gebruiken bij hete bliksem lekker met een rookworst.

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=471998

Toegevoegd na 34 minuten:
Of nog een ander optie:

Varianten van het gerecht worden verkregen door de toevoeging van spek tijdens het koken, of door gebruik van stoofperen in plaats van appelen. Een andere variant is "donder en hete bliksem", waarbij ham en Franse mosterd worden toegevoegd.

Toegevoegd na 41 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hete_bliksem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dacht je van rode kool met gestoofde appeltjes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat wordt dan wel erg appelig eten....