Hoe heet deze groente? De kleur is zwart, knolachtig zoals een aardappel, maar heeft de smaak zoiets als asperge? Zie foto:

Toegevoegd na 6 minuten:
Foto toevoegen lukt niet.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is geen aubergine, smaakt meer naar schorseneren.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ze zijn rond en klein.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rammenas: Deze relatief onbekende radijsachtige heeft een aantal heilzame werkingen. Zo werkt rammenas versterkend en zuiverend op je gal, lever en luchtwegen. Bovendien bevat rammenas magnesium (sterkend en krampstillend) en kalium (goed voor de spieren). Koolhydraten zorgen op hun beurt voor langdurige energie, vitamine C voor de vorming van rode bloedcellen, calcium voor sterke botten en tanden en ijzer voor het transport van zuurstof naar de weefsels. Een veelzijdige groente, die beslist wat meer in onze voeding mag geïntegreerd worden. Toegevoegd na 53 seconden: Variëteiten De meest courante soort is de zwarte rammenas. Het is een witte, ronde of langwerpige groente met een zwarte schil en een heel pittige smaak. De zwarte rammenas is een winterrammenassoort. De rettich is een zomerrammenassoort en kan verschillende kleuren hebben. Ook deze soort is vrij pittig van smaak. De daikon ten slotte is een Japanse rammenassoort met een mildere smaak.

Aubergine.

Misschien rammenas? Er zijn ook rondere (knolvormige) exemplaren.

Er bestaat ook nog zoiets als een zwarte aardappel ze heten geloof ik blaue sweden en ze zijn van binnen wit.

Kwa beschrijving denk ik dat het een roodschillige variant van de topinamboer (aardpeer)is,en de smaak is artisjok-schorseneerachtig

Misschien bedoel je truffel aardappels? Die lijken erg op jou omschrijving.. Zie de afbeelding. (Die dingen naast de zwarte paprika's)

ik denk dat je de aardpeer bedoeld

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100