Hoe heet deze groente? De kleur is zwart, knolachtig zoals een aardappel, maar heeft de smaak zoiets als asperge? Zie foto:

Toegevoegd na 6 minuten:
Foto toevoegen lukt niet.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is geen aubergine, smaakt meer naar schorseneren.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ze zijn rond en klein.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen foto te zien. ;)
ronron1212
11 jaar geleden
vergeten denk ik of het lukt niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lukt niet de foto toe te voegen. Het is zwart met wit van binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beschrijving doet me denken aan schorseneren," de asperge van de armen", maar die zijn dus niet rond en klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het toevallig een rammenas,die lijkt op een aardappel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie hulp!

Het beste antwoord

Rammenas: Deze relatief onbekende radijsachtige heeft een aantal heilzame werkingen. Zo werkt rammenas versterkend en zuiverend op je gal, lever en luchtwegen. Bovendien bevat rammenas magnesium (sterkend en krampstillend) en kalium (goed voor de spieren). Koolhydraten zorgen op hun beurt voor langdurige energie, vitamine C voor de vorming van rode bloedcellen, calcium voor sterke botten en tanden en ijzer voor het transport van zuurstof naar de weefsels. Een veelzijdige groente, die beslist wat meer in onze voeding mag geïntegreerd worden.

Toegevoegd na 53 seconden:
Variëteiten
De meest courante soort is de zwarte rammenas. Het is een witte, ronde of langwerpige groente met een zwarte schil en een heel pittige smaak. De zwarte rammenas is een winterrammenassoort.
De rettich is een zomerrammenassoort en kan verschillende kleuren hebben. Ook deze soort is vrij pittig van smaak.
De daikon ten slotte is een Japanse rammenassoort met een mildere smaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Aubergine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien rammenas? Er zijn ook rondere (knolvormige) exemplaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt op de structuur zo op de foto te zien. Het waren ronde knolletjes.
amc
11 jaar geleden
Rammenas smaakt niet als asperge. het smaakt naar heel pittige radijs.
Er bestaat ook nog zoiets als een zwarte aardappel ze heten geloof ik blaue sweden en ze zijn van binnen wit.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de truffelaardappel, zwart van buiten, paars van binnen. Maar die smaken gewoon naar aardappelen en niet naar asperges.
j5m
11 jaar geleden
Nee die aardappel die ik bedoel is veel gladder.
et is geen truffelaardappel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet ik, maar bedoelde ook dat er meerdere aardappelssoorten bestaan die zwart zijn, waaronder dus ook de truffelaardappel naat de door jouw genoemde Blaue Sweden :)
Kwa beschrijving denk ik dat het een roodschillige variant van de topinamboer (aardpeer)is,en de smaak is artisjok-schorseneerachtig
11 jaar geleden
Misschien bedoel je truffel aardappels? Die lijken erg op jou omschrijving.. Zie de afbeelding. (Die dingen naast de zwarte paprika's)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat je de aardpeer bedoeld