Is dit een goede mise en place?

Moet het volgende menu maken:

Scampi salade met hollandse garnalen en huisgemaakte cocktailsaus

Tournedos met portsaus, voorjaarsgroenten en pommes dauphine

Grand dessert: Chocolademousse, vanillesaus, tuille, slagroom, frambozentaartje en ijs(convience)

Mise en place lijst:

 Bereiden chocolademousse
 Bereiden vanillesaus
 Bereiden tuillebeslag
 Slagroom kloppen voor garnering
 Frambozentaartje en garnering desserts verzamelen.
 Werkbank en materialen schoonmaken
 Aardappels aan de kook brengen voor de pommes dauphine
 Mayonaise bereiden
 Cocktailsaus bereiden
 Bospeen wassen en tourneren. Daarna bewaren in koeling.
 Brocolli en- bloemkoolroosjes afsnijden en bewaren in koeling.
 Asperges verzamelen en bewaren in koeling.
 Schoonmaken werkbank en materialen.
 Soezenbeslag maken
 Aardappels afgieten en pureren.
 Soezenbeslag en gepureerde aardappel mengen tot pommes dauphine.
 Balletjes van rollen en bewaren in koeling.
 Tournedos en ingredienten portsaus verzamelen en bewaren.
 Schoonmaken werkbank en materialen.
 Aurgurk brunoise snijden en bewaren.
 Gamba`s pellen en schoonmaken
 Boterballetjes maken en bewaren.
 Rest van de ingredienten voor de salade verzamelen en bewaren
 Blancheren brocolli, bloemkool en getourneerde bospeen en bewaren
 Schoonmaken werkbank en materialen.

Uitgifte/afwerking:
Tournedos bakken, portsaus maken, gambas bakken, groente stomen, tuille bakken etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Bijna goed maar ik mis een aantal dingen. Zoals kruiden en specerijen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

 Werkbank en materialen schoonmaken

Deze wordt 2maal genoemd en lijkt me overbodig, het is namelijk vanzelfsprekend dat je je spullen netjes achter laat.

 Aardappels aan de kook brengen voor de pommes dauphine
 Aardappels afgieten en pureren

Dit lijkt me geen mise en place maar een bereiding, of is het de bedoeling om je aardappelpuree te maken en deze op het eind te verwarmen in de magnetron?..

Een goede mise en place is belangrijk, maar zorg dat het niet ten koste gaan aan de kwaliteit van je producten. Hou het vers!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ten kosten gaan van i.p.v. aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
asperges schillen

boterballetjes maken??