bij het schoonmaken van knoflook zou je het groene (groei)puntje in het midden moeten verwijderen, waarom ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
9K

Antwoorden (5)

zijn bitter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De knoflook is lichter verteerbaar als het binnenste stukje eruit gehaald wordt. Ook is het minder scherp zonder.

Maar als je voor de volle scherpte en volle smaak wilt gaan, geen probleem om het er in te laten zitten.
itsme
14 jaar geleden
De knoflook is een echte smaakmaker en beroemd en berucht tegelijk vanwege zijn doordringende aroma. Knoflook is familie van de uien en rijk aan vluchtige aromastoffen. Al in de oudheid werd koflook gegeten, vooral in de landen rond de Middellandse Zee en in Azië. Rauwe knoflook smaakt scherp. Door knoflook te verhitten wordt de smaak aromatischer en zoeter. Een knoflookbol kan tot 20 teentjes knoflook bevatten. Knoflookbollen worden in hun geheel gedroogd.

Ja het groei puntje in het midden kan je eventueel verwijderen, want die smaakt niet zo lekker.
Maar er zijn ook mensen die de groei puntje ook mee eten.
Ik zelf eet bijna nooi knoflook. Wel knoflook saus. heerlijk.!

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij telen zelf knoflook en gebruiken daar helemaal alles van..zelfs het groen blad dat er aan zit als je hem uit de grond haalt... inderdaad is het puntje wat bitter maar als je dat wat verdoezelt met andere kruiden in het gerecht is dat ook prima te gebruiken.. het groen knip ik vaak fijn voor door een salade...of in de soep..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit verwijder je omdat in de 'kern' van de knoflook de 'stank' zit, verwijder je het dan ruik je minder uit je mond...