Welke gele groenten zijn er allemaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

gele paprika’s, gele minipaprika’s, gele Spaanse pepertjes, gele courgettes, courgettes de Nice maïskorrels boterboontjes = gele sperzieboontjes. Soms worden aardappelen ook tot groente gerekend. Als je groenten geel wilt kleuren kan dat met saffraan, kurkuma, of geel kerriepoeder. Toegevoegd na 4 minuten: Ramenas of rettich witlof Zijn toch ook lichtgeel?

Ik kom niet verder dan paprika, mais en pompoenen.

Verrassend weinig ; gele parika, boterbonen (gele snijbonen - die zie ik in Nederland weinig trouwens), koolraap en enkele andere (zeldzaam aangeboden) rapensoorten, sommige soorten pompoen, suikermais, je hebt gele tomaten en gele courgettes. Veel gele groenten is moeilijk aan te komen, vaak op marktjes, of je kunt ze zelf kweken.

Gele paprika’s, gele minipaprika’s, gele Spaanse pepertjes, gele courgettes, courgettes de Nice en maïskorrels.

Mais courgettes gele boterboon

In mijn jeugd(daar is opa weer) aten we vaak witte komkommers. Ze heetten wit,maar waren geel,tegenwoordig zie ik ze niet meer.

okra, boterboontjes, en het binnenste van prei, of andijvie zijn ook geel...

paprika gele erwten gelige bloemkool oudere spruitjes idem broccoli gele tomaatjes voorzover je ze als aardappel gebruikt of zien wilt: aardappelen mais

Gele wortel.!

Het hart van een bleekselderij is lichtgeel, en je hebt ook nog gele courgette. Koolraap is ook geel en tomaten zijn er ook in het geel.

Je kan alles geel maken als je het geld ervoor hebt. Genetische manipulatie DOH :P

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100