Op welke manier kan je olijfolie een lekkere smaak meegeven?

Ik ben zelf nogal weg van chilipeper en knoflook. Zou ik dan bijvoorbeeld aan mijn standaard Albert Heijn olijfolie gewoon wat fijn gesneden knoflook en/of chilipeper kunnen toevoegen zodat mijn vlees en aardappeltjes voortaan deze smaken standaard meekrijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Het beste antwoord

Volgens bijgevoegd artikel , kan het wel maar niet te lang bewaren,
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de waarschuwing! Top antwoord

Andere antwoorden (3)

Zeker Aangenaam kan je de olie 'parfumeren' met de door jou gewenste kruiden. Bijvoorbeeld:

Olijfolie extra vergine met basilicum
De smaak van het verse "koningskruid", zoals men basilicum ook wel eens noemt, verleent deze waardevolle olie een bijzonder elegante smaak.

Olijfolie extra vergine met rozemarijn
Voor gerechten waar rozemarijn als Mediterraans kruid niet mag ontbreken is deze olie uitermate geschikt.

Olijfolie extra vergine met citroen
Deze olijfolie krijgt haar bijzonder aroma door het sap van rijpe citroenen. Vooral visgerechten, wit vlees en rauwkostsalades krijgen een verrassend frisse smaak.

Olijfolie extra vergine met knoflook
Deze olie verrijkt met knoflook is bijzonder lekker bij slaatjes en pasta's.

Olijfolie extra vergine met peperoncino
Deze frisse, sterk gekruide olijfolie geeft pit aan pizza's, pasta's en groenten.

Olijfolie extra vergine met truffel
Het bijzondere aroma van deze rijkelijke olie komt bij warme gerechten het best tot zijn recht indien ze vlak voor het opdienen wordt toegevoegd.

En ga zo maar door Aangenaam......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan lekker veel knoflook-teentjes lang op een lage temperatuur in de over leggen, tot ze zacht zijn, dan fijn prakken en door de olijfolie doen. Je kan er ook nog (heel) fijn gesneden pepertjes bij doen. Zalig, ik gebruik het overal voor. Vlees-vis bakken, salade, over de pizza op of over alles waar je ander boter of olie voor gebruikt
EN het is gezond!!

Persoonlijk vind ik Marokkaanse olijfolie het lekkerst (koop je gewoon bij een Marokkaanse of Turkse-winkel) die is dikker, groener en voller van smaak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dat niet 'standaard' in de fles olijfolie toevoegen want dan zou het gaan bederven.Wel per keer je vlees er bijvoorbeeld mee marineren, of het tijdens het bakken toevoegen.
İn een salade met olijfolie geeft vers citroensap een lekkere smaak.Kook ze ! :-)