In een recept wordt gezegd "gebruik een springvorm van 1,5 liter. Hoe meet ik de inhoud van mijn vorm ?

Mijn springvorm heeft een doorsnee van 26 cm.
Vullen met water lijkt me niet logisch.

Toegevoegd na 20 minuten:
Het recept zegt neem een vorm van 1,5 liter , welke moet ik dan nemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

En waarom zou je hem niet even vullen met water? Dat is de makkelijkste manier ;) Toegevoegd na 1 minuut: Als je de inhoud meet van de vorm (gewoon vullen met water) dan weet je ook voor hoeveel personen hij is. Even ter vergelijking: Springvorm met een hoogte van 7cm springvorm 20 cm - inhoud: 2,2 liter = 10 personen springvorm 22 cm - inhoud: 2,7 liter = 13 personen springvorm 24 cm - inhoud: 3,2 liter = 15 personen springvorm 25 cm - inhoud: 3,4 liter = 16 personen springvorm 26 cm - inhoud: 3,7 liter = 18 personen springvorm 28 cm - inhoud: 4,3 liter = 20 personen springvorm 30 cm - inhoud: 4,9 liter = 23 personen Toegevoegd na 12 minuten: Gebruik een litermaat Toegevoegd na 22 minuten: De kleinste waar je dus 1'5 liter in af meet

Waarom is vullen met water niet logisch? Het is de makkelijkste manier om de inhoud te meten.., Vullen met water ( hoeft niet volledig vol te zijn, moet wel een randje over zijn ivm het rijzen.) Water eruit gooien en afdrogen en klaar.

hoogte x oppervlakte = inhoud dus hoogte * pi * straal^2 = met straal in dm (1 liter=1dm3) ioftewel hoogte * 1.69*pi en dan kijken of je ongeveer op 1.5 uitkomt (zal niet precies zijn want met pi krijg je nooit een exact antwoord.

als je bang bent dat het water net zo snel weer uit de vorm zal lopen doe er dan eerst een plastic zak in of bekleed het met plasticfolie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100