Hoeveel gram is 1 kop salade of 1 kop paprika?

Mijn man wil een dieet gaan volgen. Hij heeft een aantal recepten waarbij dan o.a. wordt aangegeven: 1 kop salade of 1 kop paprika. Ik kom er maar niet achter hoeveel gram dit dan moet zijn. Mijn man denkt 100 gram, maar heb je wat salade betreft al snel een volle schaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.3K
Amadea
12 jaar geleden
Staat er in dat receptenboek wel aangegeven hoe groot die kop dan is? Het gaat blijkbaar niet om gewicht maar om volume...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat staat namelijk helemaal niet aangegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je idd voor jezelf een kop moet nemen en die dan als maatbeker gaan gebruiken, je kan elke keer als je een nieuw produkt gebruikt wegen wat de hoeveelheid is in die kop en dat in het recepten boek er voor jezelf bij schrijven. Als je altijd dezelfde kop gebruikt krijg je vanzelf dezelfde verhoudingenals in het recept.(en kun je naderhand mss de hoeveelheden voor jezelf gaan aan passen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een dieet nooit bezuinigen op groenten ! Gewoon de richtlijnen voor normale groente consumptie hanteren

Antwoorden (2)

Het zijn waarschijnlijk recepten op engelse basis. Met Cups werken is heel verschillend in gewicht en is moeilijk. De inhoud van een cup is ong. 0,23 ltr. maar Sla of aardappels maakt veel verschil.
Tip: Er zijn zoveel sites met normale gewichtsaanduidingen. Maak hier een goede keus uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een krop sla en 1 paprika koopt deze schoonmaken en in een kop doen. Daarna afwegen dan weet je precies wat dat weegt.
Bij Salades is het zo dat de ene salade meer zou wegen dan de ander. aardappelsalade zal w.s. zwaarder wegen dan een (licht) gemengde salade met vruchten.
Succes met het dieet en
Grtjs
Pieter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als voorbeeld gaf ik aan: 1 kop salade of 1 kop paprika. Ik bedoel hier eigenlijk mee dat je in het ene recept 1 kop salade nodig hebt en in een ander recept 1 kop paprika of in weer een ander recept een kop wilde spinazie etc.etc.