Kun je van gewone cakemeel ook iets hartigs maken?

Het is weer zondag hier, dus tijd voor 'creatief kokkerellen' ;-)

Ik was eigenlijk van plan om kleine cupcakes te maken, maar ik vraag me ineens af of je met gewone cakemeel ook nog iets hartigs of 'snackerigs' kan maken?

Thanks in advance!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb cakemeel van Koopmans

Toegevoegd na 6 dagen:
Dank je allemaal.

Ik had er eerst geraspte kaas, salami en uienvlokken door gedaan want ik vond het ook nog wel een beetje zonde om er meteen een smak ingrediënten aan te verspillen. Ik vond de smaak niet om over naar huis te schrijven, maar het was absoluut niet vies.

Het beste antwoord heb ik daarom gekozen om het idee van de verschillende cupjes. Dat ga ik zeker nog eens weer proberenn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezellig hen3ette.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook op hartige taarten met zelfrijzend bakmeel zoeken. Je kunt cakemeel prima i.p.v. zelfrijzend bakmeel gebruiken. De smaakversterkers die aan cakemeel zijn toegevoegd, proef je in de hartige taart niet terug.

Het beste antwoord

Ja, waarom niet.
Zou zelf kiezen voor voor een niet al te overheersende smaak om de cake een vanille achtige smaak heeft.
Met de cups kun je experimenteren, door in iedere cup wat anders te doen. Zo hoef je niet een een klap alle cups weg te doen als het echt niet smaakt.
Wie weet vind je nog een wereld recept uit..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee van die verschillende cups. +10

Andere antwoorden (6)

Cakemeel is natuurlijk zoet ,dus denk ik nu ter plekken dat je met uien en soorten kaas zout en gember erbij een hartig cakeje kan maken.Is even een ingeving.Misschien de moeite waard om het uit te proberen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zoiets zat ik dus ook aan te denken want het meeste daarvan heb ik nog wel in huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het ,zou je mij willen mailen hoe het resultaat was,ik ben een mienbak graag dan ga ik het ook proberen.succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha! Dus ik ben dan als het ware jouw proefkonijn? :-))))) Ik hou zelf echt van lekker koken en alles uitproberen, maar ik ben absoluut geen (ge)bak-ster. Dus van dit soort dingen heb ik echt geen kaas gegeten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik ga er zowiezo even mee aan het frobelen en dan laat ik je het resultaat nog wel even weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaaa leuk hen3ette :-)))) Ik ben ook zo'n uitprobeerder en kan mijn uitdagingen prima kwijt in het koken .Soms doe ik maar wat en zie ik dat een ieder smult .Succes nijntje ;-)
Doe er eens spek door! Jammieeee echt waar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook nog: magere rookspekjes. Ik wacht nog even wat antwoorden af, en misschien kan ik combineren met de rest van de ideeën. Maken we samen de ultieme Hartige GV Cake :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL.. mogen we dan ook proeven?
Dat ligt aan de cakemeel. Als er toegevoegde suikers ed inzitten dan is het misschien niet zo lekker, maar als het vornamelijk bloem is dan kun je altijd iets pizza-achtigs ervan maken. Dan wel niet teveel boter erin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, kijk maar eens naar dit recept.

Hartige en zoete scones.

Ingrediënten voor 4 personen
350 gram cakemeel of zelfrijzend bakmeel, 100 gram boter, snufje zout, 1,5 dl. karnemelk of melk, 75 gram rozijnen, 1 ei

Bereidingswijze:
Vet de bakplaat in. Verwarm de oven voor op 190 graden. Voeg de boter en het zout bij het meel. Snijd de boter met twee messen door het meel tot een kruimelige massa ontstaat. Klop het ei los. Houd 1 el. losgeklopt ei apart. Meng de rest van het ei door de karnemelk. Schep de rozijnen samen met het karnemelkmengsel door het meel. Kneed het deeg op een met bloem bestoven werkvlak tot een lap van 1 cm. dik. Steek met een steker of glas rondjes van ca. 5 cm. doorsnee uit het deeg. Leg ze op de bakplaat en bestrijk ze met de rest van het ei. Zet de bakplaat iets onder het midden van de oven en bak de scones in 12-14 minuten goudbruin en gaar. Serveer ze warm of koud.

Zoete scones: geef er geklopte slagroom of creme fraiche of zure room, cranberry-compote met creme de cassis of marmelade bij.

Hartige scones: voeg 1 tl. mosterdpoeder en 50 gram geraspte kaas aan het deeg toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, dat klinkt erg lekker! Daar wil ik desnoods mijn afkeer van deeg kneden nog wel een keer voor opzij zetten ;-) +1
Jahoor, je kan er van alles door doen. Google ook maar eens op 'hartige cake'.

Je kan er bijvoorbeeld chorizo in doen, of ham en kaas eventueel met nog wat ananas, olijven en gedroogde tomaten...
Je kan er eigenlijk van alles in doen wat je lekker vindt, houd alleen een beetje rekening met het feit dat cake normaliter wat zoetig is, het kan anders een weeïge smaak krijgen.

Op de link alvast 51 recepten om te proberen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow! Ik dacht bij het stellen van mijn vraag: Die gaan mij allemaal voor gek verklaren maar er gaat echt een wereld voor mij open nu :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje gek moet kunnen he ;-)
Laat maar weten of je iets lekkers vind, want ik ben wel een lekkerbekje! Mjam mjam :p
Ingrediënten (10 personen)
500 gram cakekmeel
200 gram suiker
200 boter
2 eieren
2 schone handen
1 voorverwarmde over (200 graden)
1 deegroller
1 schoon keukenblad
Diverse nootjes + taartversiering
Eventueel wat bloem

Bereiding (± 25 min)
Verwarm de oven voor op 200 graden.

Weeg 400 gram bakmeel af en voeg daar 200 gram suiker aan toe.
Roer dit door elkaar met een lepel. Leg dit op het keukenblad. zorg dat het een soort bergje is.

Maak vervolgens een kuiltje in dit bergje en doe daar de boter in. Neem vervolgens de 2 eieren en doe deze in hetzelfde kuiltje bij de boter. Zorg dat het kuiltje goed gesloten is, anders "lopen" de eieren eruit. Kneed het geheel voorzichtig tot een bol. Mocht het teveel aan de handen blijven plakken, dan kunt u met wat cakemeel het deel heel gemakkelijk verwijderen. Mocht de bol zelf te plakkerig worden, dan kunt u gerust wat bakbeel toevoegen aan het geheel.

Nadat alles goed gekneed is legt u de bol terzijde. Neem wat cakemeel (wanneer deze op is door het "wassen" kunt u ook bloem nemen) en strooit dit uit over het keukenblad. Zorg dat het goed verspreid is en leg de bol deeg in het midden. Neem vervolgens de deegroller. Strooi hier wat cakemeel overheen. Rol de bol vervolgens plat. Draai het deeg tussen door een keer om, zodat de onderkant de bovenkant wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat mag dit dan wel worden? Ze vroeg overigens om een hartig recept.