In welke verhouding kan ik steviapoeder of steviadruppels in een recept gebruiken?

Bijvoorbeeld in een recept met 100 gram suiker. Hoeveel steviapoeder moet ik dan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
19.3K

Het beste antwoord

1/2 cup suiker = 100 gram Dus dan zou je een halve tablespoon Steviapoeder moeten gebruiken. Een tablespoon is 15 milliliter dus ongeveer 7a 8 druppels als je vloeibare Stevia gebruikt.

Heb je pure Stevia of is het gemengd met een ander produkt? Want dan wordt de werking minder en zul je meer produkt nodig hebben.

Here is a Stevia conversion chart:

1 Tsp Stevia (powdered)=1 Cup Sugar
1 Tsp Stevia (liquid)=1 Cup Sugar
1/2 Tsp Stevia=1 Tbsp Sugar
6 Drops liquid Stevia=1 Tbsp Sugar
A pinch of Stevia=1 Tsp sugar
2 drops liquid stevia=1 Tsp sugar

Read more: How to Substitute Stevia for Sugar in Baking | eHow.com http://www.ehow.com/how_2268348_substitute-stevia-sugar-baking.html#ixzz1pIKQHPOY