kan je een pakje kaasfondue aanlengen?

Ik heb vanavond kaasfondue voor 2 personen nodig. Nu heb ik alle winkels in het dorp gehad en er was nog maar 1 pakje over van 240 gram. Dit is veel te weinig voor 2 personen, koop normaal 400 gram voor 2 personen. Nu vroeg ik mij af of iemand weet hoe ik dit kan aanlengen. Ik doe er al wijn doorheen, maar zou ik er ook gewoon wat extra kaas doorheen kunnen laten smelten?

Ik zit niet in Nederland en voor het volgende dorp heb ik een auto nodig die ik niet heb (20 km, dus ook niet te doen op de fiets).

Ik moet hem dus echt gaan aanlengen als dit gaat. Wil namelijk niet de hele kaasfondue zelf maken.

Wie kan mij helpen met het aanlengen van deze kant en klare kaasfondue...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
10.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fietstocht van totaal 40 km is toch lekker! Een gemiddelde fietser fietst 15/20 km per uur. Dan ben je er binnen een anderhalf uur. Terugweg anderhalf uur en dan ben je half 6 thuis. Genoeg tijd om te koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was maar een voorbeeld want fiets heb ik ook niet tot mijn beschikking.... En tja heb net 2,5 uur gelanglauft dus veel fut om die 20 km te joggen (over een grote gevaarlijke weg) heb ik ook niet meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom je in kaasfondue geen extra kaas er doorheen zou kunnen mengen. Van origine IS kaasfondue toch gewoon gesmolten kaas met wijn erdoor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog je kan gewoon een paar hompen kaas kopen en een fles witte wijn en zelf gaan smelten. http://www.youtube.com/watch?v=oBF_tLejyjw :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies, dat bedoel ik

Het beste antwoord

Gewoon 1 portie geraspte kaas met de wijn mengen en dan dan later met het pakje mengen. Als je het gelijk door elkaar doet zal het misschien niet zo goed mengen. Of je laat het apart, zo heb je 2 verschillende kaasfondues.
Wat extra stokbrood erbij en het moet genoeg zijn.
Circa 150 gram a 200 gram kaas per persoon. De verhouding kaas wijn is ongeveer 2:1
Met alleen wijn en kaas heb je wel een bindmiddel nodig (bv wat maizena) maar misschien lukt het ook wel zonder als je toch nog gaat mengen met het pakje. Anders neem je iets meer kaas (of minder wijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kaasfondu is gesmolten kaas met wijn, een klassiek een scheutje kirsch (hoeft niet) en eventueel een bindmiddel (hoeft ook niet per se). Gesmolten kaas en wijn dus.

Je kunt 'te weinig' kaasfondue hooguit aanlengen met spul uit een pakje - maar omgekeerd klinkt het meer als 'verrijken'. Met, uiteraard ,extra kaas en extra wijn. (En eventueel een snufje bindmiddel ; bloem, allesbinder, maizena, aardappelzetmeel oid). En als je daar genoeg van hebt, kun je zelfs het hele pakje kant&klaar weglaten. Heb je lekkere verse kaasfondu.

Eet smakelijk !

Toegevoegd na 1 minuut:
de verhouding van een klassieke kaasfondue is ongeveer 150 gram (geraspte) kaas en 80 ml witte wijn per persoon. Je kunt allemaal dezelfde kaas of verschillende kazen nemen. Daarnaast kun je nog wat kruiden naar smaak toevoegen.

Voor een algemeen recept (waarbij je de kaassoorten naar smaak kunt invullen) zie link.