Als je kipreepjes nodig hebt met recept, koop je dat dan rauw?

Toegevoegd na 12 uur:
Iedereen bedankt voor de nuttige tips! Ik moet de kip mengen met sjalotringetjes, tomaat en kruiden, kan dat wel met rauwe kip? Daarna gaat het nog 25 minuten in de oven.

13 jaar geleden
in: Koken
10.5K

Het beste antwoord

Ja, want ze zouden uitdrogen als je ze gebakken zou kopen en weer op moest bakken. Ze zijn nl. heel snel gaar.
Om ze dus lekker sappig te houden kan je ze beter zelf in reepjes snijden en zelf even bakken.

Toegevoegd na 23 uur:
n.a.v. je toevoeging; Ja hoor, de kip wordt in de oven vanzelf gaar. Of je het nou in de pan bakt of in de oven maakt niets uit. Door verhitting gaart hij nu eenmaal.;)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (8)

Je kunt inderdaad rauwe kipreepjes kopen, of je koop kipfilet en maakt hier zelf reepjes van. Dit laatste is goedkoper. Voorgebakken kipreepjes zie ik eigenlijk nooit in de supermarkt liggen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke m*****l geeft nu een min op dit antwoord... +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
C4th: volgens mij is er iemand bezig die net kan plussen en minnen en nu overal, alles, iedereen mint.
Het zal je hobby maar zijn...
Ja. Zelf even bakken met olijfolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij de Ah verkopen ze kipreepjes.
Dat is rauw, fijn gesneden, in reepjes gesneden kippevlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan welke kipreepjes je bedoelt.

Je hebt kant-en-klare gerookte kipreepjes in een bakje. Net als de spekreepjes. Die kun je b.v. door een salade doen.

Je hebt ook rauwe kipreepjes. Dat is gewoon gesneden kipfilet. Deze kun je zelf ook snijden als je een hele kipfilet koopt. Is veel goedkoper dan voorgesneden.

Je hebt ook gebakken kipfiletreepjes. Daar hoef je zelf niets meer aan te doen, maar ze smaken vies en zijn ontzettend duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk aan het recept. In de regel staat het er bij als het gare (meestal gerookte, soms voorgebakken) kip moet zijn ; die verwerk je normaliter in koude gerechten zoals salades en cocktails.

In vrijwel alles wat je nog moet bakken gaat rauwe kip. Dar kun je reepjes voor kopen, maar een kipfiletje snijden is een fluitje van een cent, en dan kun je de reepjes zo smal of dik maken als je zelf wilt.

Uiteraard kun je voor gerechten met gare kip ook gewoon zelf eerst de kipfilet garen. Meestal is dat wel zo lekker. En je wet precies wat er allemaal in en aan zit. Kipfilet - mits zo klein gesneden - is in een mum van tijd gaat en ook zo weer afgekoeld, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Toegevoegd na 7 uur:
Na je toevoeging : ja hoor, dat kan prima door elkaar. Zolang je het maar gaar op eet, en dat moet in 25 minuten wel lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen bedoelen ze gewoon gesneden kipfitlet. Je kan ze al gesneden kopen maar dat is in verhouding wel wat duurder. Je kan beter gewoon zelf filet kopen en in reepjes snijden. Die kip is wel rauw maar je hebt inderdaad varianten die al voorgebakken zijn in bv maaltijden die je maar drie minuten in de pan hoeft te wokken. Is ook heel lekker trouwens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan wel maar je hebt dan waarschijnlijk borstfilet. Koop ontbeende kippenpoten, snij zelf klein en volg je recept. Veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kip kleingesneden is en dan 25 minuten in een hete oven gaat, dan zou het gaar moeten zijn.
Eet smakelijk!